تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746885
شناسه : 3746885
تاریخ :
۴۲ درصد اشتغال جدید استان زنجان سهم بخش خدمات است اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: ۴۲ درصد اشتغال جدید استان زنجان در سال ۱۴۰۲ سهم بخش خدمات است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، طیب جعفری، ظهر سه‌شنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان زنجان اظهار کرد: استان زنجان در سال ۱۴۰۲ قرار بود ۱۴ هزار و ۶۴۹ اشتغال جدید ایجاد کند که ۱۷ هزار و ۸۸۷ مورد ثبت نهایی انجام و از این تعداد ۱۵ هزار و ۹۴۶ مورد ثبت بر اساس صحت‌سنجی شده است.

وی با اشاره به اینکه گزارش زیست‌بوم اشتغال دو حوزه تولید و اشتغال نیروی کار را در برمی‌گیرد، عنوان کرد: ۸ هزار و ۷۱۰ نفر از خدمت تأمین مالی بهره‌مند شدند و ۴ هزار و ۱۳۹ نفر مجوز فعالیت و کسب و کار دریافت کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تعداد خدمت‌گیرندگان در حوزه بازاریابی و تأمین فناوری را به ترتیب ۹۱۹ و ۵۲۲ نفر برشمرد و گفت: برای یک هزار و ۸۶ نفر نیز زیرساخت‌های مورد نیاز تأمین شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲، ۶ هزار و ۲۸۹ نفر در بخش اشتغال نیروی کار شناسایی شد، تصریح کرد: ۵ هزار و ۴۵۸ نفر از مشاوره شغلی و ۳ هزار و ۴۴۷ نفر از آموزش‌های مهارتی استفاده کردند.

جعفری خاطرنشان کرد: ۳۴ درصد خدمت‌گیرندگان در سال گذشته که منجر به اشتغال شده سهم بانوان و ۶۶ درصد سهم آقایان است.

وی با بیان اینکه ۸۸ درصد آمار اشتغال متعلق به افراد دارای تحصیلات دیپلم و پایین‌تر است، ادامه داد: ۲ درصد از شاغلان داری مدرک فوق‌دیپلم، ۷.۵ درصد کارشناسی، ۲ درصد کارشناسی ارشد و ۰.۵ درصد دکترا بودند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سهم بخش کشاورزی از اشتغال جدید را ۲۶.۵ درصد خواند و گفت: ۳۱.۵ درصد از اشغال جدید مربوط به بخش صنعت و معدن و ۴۲ درصد مربوط به بخش خدمات است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی بیشترین سهم را در آمار اشتغال دارد، یادآور شد: ۵۷.۷ درصد در شهرها و ۴۲.۳ درصد در روستاها مشغول به کار شدند.