تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3746882
شناسه : 3746882
تاریخ :
دستورالعمل تمرین آمادگی مدیریت بحران برای مخاطرات اولویت‌دار اقتصاد ایران: معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تصویب دستورالعمل تمرین‌های مدیریت بحران شهر تهران با رویکرد مدیریت خطر و بر مبنای مخاطرات اولویت‌دار پایتخت خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گزارش خبرگزاری مهر، صمیم مرادی روزبهانی معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: به‌روزرسانی و تدوین دستورالعمل تمرین‌های مدیریت بحران شهر تهران در دومین جلسه کمیته آمادگی و پاسخ یکی از کمیته‌های تخصصی هیأت اندیشه ورز سازمان مدیریت بحران شهر تهران که با حضور اعضای این کمیته برگزار شد، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و نهایتاً به تصویب رسید.

مرادی روزبهانی، با اشاره به اهمیت نظام‌مندسازی و ایجاد وحدت رویه در برگزاری تمرین‌های مدیریت بحران در سطح شهر تهران، تصریح کرد: این دستورالعمل با رویکرد مدیریت خطر و بر مبنای مخاطرات اولویت‌دار تهیه شده است.

وی افزود: از مهم‌ترین موارد مندرج در این دستورالعمل می‌توان به اهداف، فرضیات، دامنه، مشخصات تمرین‌های مدیریت بحران، بخش‌های مختلف تمرین، مراحل برگزاری تمرین، ساختار اجرایی و شرح وظایف ارکان اجرایی به تفکیک قبل و حین تمرین اشاره کرد.

خانکه رئیس کمیته تخصصی آمادگی و پاسخ نیز در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده توسط سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: مفاهیم در حوزه مدیریت بحران به صورت مستمر در حال تغییر بوده و مناسب‌ترین تعریف برای مرحله آمادگی، توسعه مبتنی بر خطر است. ضمن آنکه آمادگی شامل سیستم هشدار اولیه-برنامه‌های عملیات اضطراری و پاسخ اضطراری-آموزش و تمرین است و آمادگی به جز مشارکت مردم معنا نخواهد داشت.

همچنین در پایان جلسه احکام اعضا جدید کمیته آمادگی و پاسخ به خانم دکتر شبنم اسدی نماینده انجمن علمی روانپزشکان ایران به عنوان عضو حقوقی و جناب آقای دکتر مرتضی اکبرپور به عنوان عضو حقیقی این کمیته تقدیم شد.