تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746877
شناسه : 3746877
تاریخ :
خط لوله گاز اردبیل – گرمی افتتاح شد اقتصاد ایران: گرمی- خط لوله گاز اردبیل – گرمی با حضور مسئولان استانی و کشوری در منطقه «بنه» افتتاح شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که صبح سه‌شنبه در منطقه بنه شهرستان گرمی برگزار شد، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، اظهار کرد: این پروژه به طول ۷۶ کیلومتر و قطر ۲۴ اینچ اجرا شده است.

ایرج رحمانی تصریح کرد: با اجرای خط لوله گاز اردبیل – گرمی و در سایه توانمندی متخصصان داخلی، شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران توانست انرژی رونق‌بخشی را به دورترین نقطه ایران برساند.

وی گفت: شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اجرای خط لوله گاز اردبیل – گرمی گامی بزرگ در راستای صنعت کشاورزی در شمال اردبیل و شکوفایی شهرک‌های گلخانه‌ای منطقه مغان برداشته تا مردم این منطقه از فرصت‌های شغلی بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران افزود: خط لوله گاز اردبیل – گرمی با سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال و با هدف توسعه، تقویت و پایداری گازرسانی به شهرک‌های صنعتی و گلخانه‌ای شهرستان گرمی افتتاح می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت برای تبادل محصولات صنعتی با کشورهای همسایه از اهداف این طرح است، خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه توان افت فشار گاز در مناطق شمالی این استان پایان یافته و مردم شهرهای گرمی، بیله‌سوار و اصلاندوز زمستان آرامی را سپری خواهند کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: با به ثمر نشستن خط لوله گاز اردبیل – گرمی زیرساخت‌های استان اردبیل را به طرز چشمگیری گسترش داده که این امر فرصت صادرات گاز و تبادل محصولات صنعتی و کشاورزی را با کشورهای همسایه به ارمغان می‌آورد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران بیان کرد: با سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در منطقه گرمی شاهد توسعه و تقویت گازرسانی در شهرک‌های صنعتی و گلخانه‌های شهرستان گرمی خواهیم بود.