تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3746870
شناسه : 3746870
تاریخ :
چراغ سبز برلین به کی‌یف برای استفاده ضدروسی از تسلیحات غربی اقتصاد ایران: یکی از مقامات حزب دولتی لیبرال دموکرات آلمان در سخنانی به اوکراین برای استفاده از تسلیحات غربی در حمله به قلمرو روسیه چراغ سبز نشان داده و اعلام کرد که اوکراین همچنین می تواند از سلاح های آلمانی در پیشروی در خاک روسیه استفاده کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اولریش لخت، از مقامات سیاست خارجی حزب دولتی لیبرال دموکرات آلمان در سخنانی اعلام کرد که اوکراین همچنین می تواند از سلاح های آلمانی در پیشروی در خاک روسیه استفاده کند. به گفته وی این مورد تحت پوشش قوانین بین المللی است.

این مقام حزب لیبرال دموکرات آلمان در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: ما به اوکراین تسلیحاتی ارائه کرده ایم که پس از تحویل بخشی از تجهیزات نظامی اوکراین محسوب می شوند.

وی به شبکه تحریریه آلمان (RND) گفت، البته، اوکراین در استفاده از این تجهیزات بدون محدودیت آزاد است. تایید صریح آلمان برای این کار لازم نیست، زیرا استفاده از این تسلیحات توسط اوکراین مطابق با قوانین بین‌المللی است.

به گفته وی عملیات در خاک روسیه مشمول ماده 51 منشور سازمان ملل متحد است.

بنا بر این گزارش، وضعیت در منطقه کورسک روسیه اخیرا آشفته و مبهم است. گزارش ها در مورد استفاده از تسلیحات آلمانی در پیشروی اوکراین در این منطقه تا کنون تایید نشده است.

سخنگوی وزارت دفاع آلمان هم روز دوشنبه به صراحت اعلام کرد که اکنون چه کسی بر تسلیحات منتقل شده از ذخایر بوندسوهر نظارت دارد. وی در این باره گفت که "اینها سلاح‌های اوکراینی هستند." وی در عین حال تاکید کرد که فقط قوانین بین المللی حدود استفاده از این تسلیحات را مشخص می‌کند.

به نوشته روزنامه "تاگس اشپیگل، البته معاون سخنگوی دولت آلمان مدعی شده که اوکراین برنامه‌های خود برای حمله به منطقه "کورسک" روسیه را مخفی نگه داشته و به حامیان غربی‌اش در این باره اطلاعی نداده بود.

"ولفگانگ بوشنر"، معاون سخنگوی دولت آلمان مدعی شده که هیچیک از حامیان کی‌یف از قبل، از طرح اوکراین برای حمله به خاک روسیه مطلع نشده بودند.

او این وضعیت را محکوم یا ارزیابی نکرد و تنها گفت: جزئیات هنوز نامشخص است و بنابراین عقلانی نیست که بیانیه عمومی بدهیم.

این مقام ارشد آلمانی همچنین در پاسخ به اینکه آیا اوکراین از تسلیحات ارائه شده توسط برلین در این عملیات استفاده کرده یا خیر، گفت برلین اطلاعات کافی برای اظهار نظر در اختیار ندارد.

همچنینی یک سخنگوی وزارت دفاع آلمان در اظهاراتی جداگانه تصریح کرد که هیچ چیز مانع از استفاده کی‌یف از تسلیحات ارائه شده توسط آلمان در خاک روسیه نشده است.

وی ادامه داد: "قوانین بین‌المللی تصریح می‌کند که یک کشور مدافع نیز می‌تواند در قلمرو مهاجم از خود دفاع کند. هیچ مانعی وجود ندارد و اوکراین در انتخاب گزینه‌های خود آزاد است!"

همین موضع همچنین توسط "لارس کلینگ بیل" رئیس حزب سوسیال دموکرات مطرح شده که از "حق دفاع از خود" اوکراین با حمله به خاک روسیه با استفاده از تسلیحات غربی دفاع کرد.

حمله کی‌یف به منطقه کورسک، که در 6 اوت آغاز شد، بزرگترین حمله به خاک روسیه از زمان آغاز درگیری‌ها در فوریه 2022 است.

انتهای پیام/