تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746840
شناسه : 3746840
تاریخ :
۲۵۰ موکب در شلمچه به زائران خدمات می دهند اقتصاد ایران: اهواز - فرمانده قرارگاه اربعین شلمچه گفت: بیش از ۲۵۰ موکب مردمی در شلمچه و مسیرهای منتهی به آن به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه می‌دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ولی الله حیاتی پیش از ظهر امروز سه شنبه در شورای قضائی استان خوزستان در مرز شلمچه با بیان اینکه ۳۵ هزار متر مربع سایه‌بان و مه‌پاش در پایانه مرزی شلمچه نصب شده است، اظهار کرد: بالغ بر ۲۵۰ موکب و ایستگاه صلواتی در مسیر منتهی به پایانه مرزی شلمچه مستقر شده است و به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

حیاتی افزود: ۴۸ گیت ورود و خروج در پایانه مرزی شلمچه نصب شده است تا ورود و خروج زائران در کمترین زمان ممکن از این مرز صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: ۱۲۰ هکتار پارکینگ در مسیر منتهی به مرز شلمچه تسطیح و محصور شده که این حجم قابلیت پذیرش ۸۰ هزار خودرو را دارد.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با اشاره به استقرار بیمارستان ۶۴ تختخوابی و سه درمانگاه در پایانه مرزی شلمچه، یادآور شد: بالغ بر ۱۵ اتاق سرد ۷۵۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۲۷۰ چشمه حمام در این پایانه مرزی مستقر و احداث شده است.

حیاتی ادامه داد: همچنین ۱۵۰ دستگاه اتوبوس واحد در سه شیفت عهده‌دار انتقال زائران از خرمشهر به نقطه صفر مرزی و بالعکس هستند.

وی ادامه داد: ۴۰ رام قطار از عمق کشور تا نقطه صفر مرزی شلمچه وظیفه انتقال زائران را بر عهده دارد، همچنین دو عدد «ریل باس» زائران را از خرمشهر به شلمچه منتقل می‌کنند که این خدمات به صورت رایگان انجام خواهد شد.

حیاتی بیان کرد: ۲۰ هزار نفر ظرفیت استراحت ایمن و خنک در مسیر منتهی به شلمچه برای استقرار و استراحت زائران وجود دارد که زائران می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در خصوص داروهایی که کشور عراق ورود آنها را ممنوع اعلام کرده است نیز با مسئولان این کشور تعامل شده و در صورت مشاهده چنین داروهایی از جمله کدئین مدیریت آن به نیروهای انتظامی کشورمان سپرده تا زائر به خاطر چنین مواردی از راه خود در سفر به عتبات عالیات باز نماند.

به گزارش خبرنگار مهر، شورای قضائی استان خوزستان در مرز شلمچه به منظور بررسی برگزاری فرآیند اربعین حسینی در این شاهراه ارتباطی با کشور عراق، تشکیل جلسه داد.

در این نشست که در ساختمان مدیریت توسعه شلمچه منطقه آزاد اروند برگزار شد، رئیس کل دادگستری استان خوزستان خواستار نظارت بیشتر و افزایش اکیپ‌های نظارتی در مرز شلمچه شد.

در این نشست ضمن تقدیر از پیش‌بینی‌های دقیق، جانمایی‌های درست و ریل گذاری‌های صحیح در پایانه مرزی شلمچه برای تسهیل در تردد زائران از اقدامات مجموع دستگاه قضائی در خرمشهر تقدیر شد.

همچنین نظارت بر تکالیف محوله، فعالیت ۱۰۰ درصدی و بدون وقفه گیت‌های گمرک، نظارت و پیگیری در راستای جلوگیری از قطعی اینترنت و ایجاد خلل در امور زائران از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

همچنین در این نشست با اشاره به خستگی راه در بازگشت زائران، تاکید شد که خدمات لازم برای انتقال آنها به پارکینگ و تسهیلات لازم برای خروج ایمن از پایانه به شهرهای مبدا در نظر گرفته شود.