تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746807
شناسه : 3746807
تاریخ :
کاهش سه درجه‌ای دمای هوای هرمزگان طی سه روز آینده اقتصاد ایران: بندرعباس- رییس اداره هواشناسی جزیره قشم گفت: دمای هوای هرمزگان از امروز تا اواخر هفته با افزایش نسبی رطوبت یک تا سه درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کاملی با توصیف و پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم اظهار داشت: طبق تحلیل نقشه‌ها و مُدل‌های هواشناسی امروز تداوم ناپایداری جوی و دریایی در استان پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بر پایه نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی در ساعت‌های صبح در جزایر هرمزگان مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود و در برخی نقاط مرکزی و محدوده تنگه هرمز، وقوع رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

رئیس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: همچنین در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب در بلندی‌های استان به ویژه شهرستان‌های بشاگرد، حاجی آباد، بستک و مناطق مرتفع و مستعد مرکزی رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران، آذرخش، تندباد لحظه‌ای و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش بینی می‌شود.

کاملی اضافه کرد: در سواحل و جزایر نیز وقوع گرد و غبار موقتی و کاهش کیفیت هوا محتمل خواهد بود که با توجه به شرایط یادشده به هم هرمزگانی‌ها توصیه می‌شود از صعود به بلندی‌ها و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

وی گفت: همچنین آب‌های دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی، مواج خواهد بود و بیشینه سرعت باد به ویژه در شرق تنگه هرمز به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱.۵ متر خواهد رسید.

رئیس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: توصیه می‌شود در این مدت شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم برای آمد و شد ایمن شناورها صورت پذیرد.

وی بیان کرد: این شرایط جوی و دریایی با شدت و ضعف تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.

کاملی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۲ درجه و ۸۸ درصد و شهر قشم را ۳۲ و ۸۰ درصد اعلام کرد.