تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3746806
شناسه : 3746806
تاریخ :
دختر موتورسوار ایران: برای کسب مقام به کاپ آسیا می‌روم اقتصاد ایران: نخستین دختری که قرار است در مسابقات موتورسواری کاپ آسیا شرکت کند، می‌گوید که نگاه‌ها این رشته را تغییر داده و امیدوار به رفتن روی شکو است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

آرزو عابدینی درخصوص اعزام به مسابقات موتورریس کاپ آسیا به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: 17 مردادماه انتخابی داشتیم و افرادی که عناوین اول تا چهارم را به دست آوردند به این انتخابی دعوت شدند. در شرایط برابری که برای ما بوجود آمد مسابقه انتخابی گذاشتند که من توانستم بهترین زمان را ثبت کنم و برای این مسابقات انتخاب شدم.

وی به سابقه حضورش در این رشته اشاره و عنوان کرد: از سه سال گذشته این ورزش را به صورت حرفه‌ای شروع و عناوین مختلف قهرمانی کشور کلاس مینی جی تی و 250 سی سی کسب کردم.

نخستین بانوی موتورسوار ایرانی در مسابقات کاپ آسیا در پاسخ به این پرسش که چرا تاکنون در مسابقاتی در این سطح شرکت نکرده و چنین مسابقاتی برگزار نشده است، گفت: این ورزش از سال 98 با همت فدراسیون و افراد خاصی به صورت حرفه‌ای شکل گرفت. مسابقات کشوری به صورت منظم برگزار و همین اتفاقات باعث شد سطح بازیکنان به حدی برسد که ما برای مسابقات آسیایی انتخاب شویم.

عابدینی افزود: این پیشنهاد ایران بوده که مسابقات کاپ آسیایی فقط برای بانوان برگزار شود و امیدوارم نتیجه خوبی کسب کنیم. در این مسابقات موتورسواران 10 کشور آسیایی حضور خواهند داشت.

وی با بیان این مطلب که شناختی از رقبایش ندارد، خاطرنشان کرد: نمی‌دانم منتخب هر کشوری چه کسی است چون آنها هم بهترین شخص را انتخاب و اعزام خواهند کرد، اما یکی از کسانی که اطلاع دارم به این مسابقات خواهد آمد از دوستانم از کشور هند است که در مسابقات بین المللی قطر در یک کلاس رقابت کردیم.

این بانوی موتورسوار درخصوص مسابقات قطر یادآور شد: به صورت آزاد در مسابقات بین المللی قطر شرکت کردم. این مسابقات در سطح خیلی بالاتری نسبت به رقابت‌های آسیایی برگزار شد. این رقابت‌ها در پنج راند برگزار می‌شود و تا پایان امسال ادامه دارد که ما تاکنون سه راند مسابقات را پشت سر گذاشته‌ایم و مسابقات خیلی کمک کرد تا بتوانم خودم و این رشته موتورسواری را ارتقا بدهم.

 عابدینی خاطرنشان کرد: این اتفاق که من و همسرم در این مسابقات شرکت کردیم باعث شد نگاه سایرین نسبت به موتوراسپرت تغییر کند و ببینند که می‌توان در مسابقات خارج از کشور هم شرکت کرد. از سطح موتورسواری دنیا عقب‌تر نیستیم و اگر بخواهیم می‌توانیم با افراد خیلی قوی‌تر در دنیا رقابت کنیم.

تنها بانوی حاضر در مسابقات کاپ آسیایی با ابراز امیدواری برای رفتن روی سکوی این مسابقات به تسنیم گفت: از لحاظ سطح امکاناتی نسبت به کشورهای دیگر و در حوزه آسیا عقب‌تر هستیم، اما تلاش بازیکنان خیلی عالی است و برای کسب موقعیت بهتر می‌جنگیم.

وی گفت: بهترین مقامی که در مسابقات موتورسواری قطر کسب کردم هفتم بوده؛ البته این مسابقات در قسمت آقایان و بانوان به صورت مشترک بوده و همین امر باعث شد رقابت سخت‌تر شود. در مسابقات کاپ آسیا که فقط خانم‌ها هستند امکان برد و پیروزی بیشتر است.

عابدینی به ناشناخته ماندن فعالیت بانوان در این رشته اشاره کرد و افزود: خیلی‌ها نمی‌دانند رشته سوپربایک در ایران برای خانم‌ها وجود دارد در صورتی که ما شرکت کننده از شیراز، اصفهان، مشهد، شمال کشور و سایر شهرهای ایران داریم که واقعاً خیلی قوی کار می‌کنند. اعزام به مسابقات برون مرزی باعث می‌شود خیلی از افرادی که به این رشته علاقه دارند، اما نمی‌دانند این رشته در ایران وجود دارد به سمت موتورسواری بیایند و ورزش ما هم رشد کند.

وی که به کسب مقام در کاپ آسیا امیدوار است، گفت: همه تلاش‌مان را می‌کنم. 50 درصد مسابقات موتورسواری وسیله است و ممکن است هر گونه حادثه‌ای در مسابقه شما را از کورس رقابت دور کند اما من با این ذهنیت می‌روم که در این مسابقات روی سکو قرار بگیرم و تمام توانم را برای این مسابقه خواهم گذاشت.

انتهای پیام/