تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3746799
شناسه : 3746799
تاریخ :
درآمد استثنایی با بسته‌بندی انواع خوراکی در منزل اقتصاد ایران: اگر برایتان سوال است که چگونه می‌توان این ایده‌ها را عملی نمود و در منزل به کسب درآمد رسید، با ما تا پایان این مطلب همراه باشید. در زیر چند نمونه کار بسته ‌بندی انواع محصولات خوراکی در منزل را برای آشنایی بیشتر شما معرفی می‌کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

رسیدن به استقلال مالی و کسب درآمد در منزل حس بسیار خوبی است که اغلب افراد به ویژه بانوان خانه‌دار علاقمند به تجربه آن هستند. با وجود شرایط فعلی جامعه و تورم بالا افراد به دنبال راه درآمدی در منزل یا شغل دوم هستند. از این رو به دنبال مشاغلی هستند که علاوه بر سود بالا به سرمایه اولیه پایینی نیاز داشته باشد.

 اگر برایتان سوال است که چگونه می‌توان این ایده‌ها را عملی نمود و در منزل به کسب درآمد رسید، با ما تا پایان این مطلب همراه باشید. در زیر چند نمونه کار بسته ‌بندی انواع محصولات خوراکی در منزل را برای آشنایی بیشتر شما معرفی می‌کنیم.

بسته بندی حبوبات 

 حبوبات از جمله مواد غذایی است که مصرف بالایی بین همه خانواده‌ها دارد. برای شروع کار بسته ‌بندی حبوبات در منزل می‌توانید کارتان را با تهیه یک دستگاه دوخت دستی شروع نمایید. به طوری که مقدار معینی حبوبات را درون سلفون یا نایلون ریخته و با استفاده از دوخت حرارتی دو لبه آن را توسط حرارت دوخت بزنید.

 اگر سرمایه کافی برای تهیه تجهیزات در اختیار دارید می‌توانید دستگاه پرکن را نیز تهیه کنید که بسته‌ها را با وزن مشخصی از حبوبات پر کند و آماده دوخت و بسته ‌بندی نماید. البته در نظر داشته باشید که با تهیه دستگاه بسته بندی ساشه می‌توانید علاوه بر پر کردن، بسته‌ها را به طور خودکار دوخت هم بزنید.

 بنابراین به این نکته توجه داشته باشید که شاید تهیه این دستگاه نسبت به دستگاه پرکن و دوخت هزینه بیشتری داشته باشد، ولی با خرید آن می‌توانید کار بسته ‌بندی خود را سرعت داده و تیراژ تولیدی محصول خود را افزایش دهید.

بسته بندی زعفران 

 یکی دیگر از محصولات خوراکی که در منزل می‌توانید اقدام به بسته‌ بندی آن نمایید، زعفران است که نیاز به سرمایه زیادی ندارد و در عین حال کار بسیار راحتی است و درآمد و سود قابل توجهی نصیبتان خواهد کرد. البته در نظر داشته باشید که بسته ‌بندی زعفران یکی از مشاغل خانگی فصلی است که در زمان‌های خاصی انجام می‌شود.

 جهت بسته ‌بندی زعفران در منزل می‌توانید از دستگاه دوخت و وکیوم استفاده نمایید. برای بسته ‌بندی با دستگاه دوخت می‌بایست مقدار محصول مورد نظر را درون بسته ریخته و سپس لبه‌های بسته را توسط فک‌های دستگاه دوخت حرارتی به هم بچسبانید و در واقع دوخت بزنید. بسته ‌بندی با دستگاه وکیوم نیز به همین صورت است با این تفاوت که هوای داخل بسته‌ها با دستگاه وکیوم به طور کامل تخلیه می‌شود.

بسته بندی هل 

 هل از جمله مواد غذایی است که مصرف زیادی در قنادی‌ها، عطاری‌ها و... دارد. همانطور که می‌دانید هل نوعی ادویه از خانواده زنجبیل است و شامل غلاف‌های دوکی شکل پر از دانه‌های سیاه است. غلاف‌های هل را هم می‌توان به صورت کامل آسیاب کرد و هم می‌توان تنها دانه‌های داخل غلاف را آسیاب نمود.

 البته ‌بسته بندی هل به طور کامل یا آسیاب شده باید در بسته‌های پلی پروپیلن یا قوطی‌های شیشه‌ای و فلزی انجام شود و در نهایت به شکل کامل مهر و موم گردد. برای انجام عملیات بسته‌ بندی هل می‌توان از دستگاه ساشه که پر کردن و بسته ‌بندی را به طور خودکار انجام می‌دهد، استفاده نمود.

بسته بندی ادویه‌جات 

 ادویه‌ جات نیز یکی دیگر از محصولات غذایی است که به وفور مورد مصرف قرار می‌گیرد و از آنجایی که مردم بیشتر به دنبال خرید محصولات بسته ‌بندی شده هستند، بسته‌ بندی ادویه را نیز به یکی از مشاغل خانگی پرسود و درآمدزا تبدیل کرده است. به دلیل آنکه ادویه‌جات به شکل پودری هستند، جهت بسته ‌بندی آن به پرکن پودر نیاز است.

بسته بندی قارچ 

 قارچ یکی از صیفی جاتی است که پس از برداشت بهتر است به سرعت بسته ‌بندی شود تا از سیاه شدن آن جلوگیری شود. بسته ‌بندی قارچ معمولاً در بسته‌های ۲۰۰، ۴۰۰ و ۱۰۰۰ گرمی و در ظروف یکبار مصرف انجام می‌شود. برای این منظور به مقدار مشخص شده قارچ درون ظروف یکبار مصرف ریخته و توسط دستگاه سلفون کش روی آن را سلفون بکشید و آماده ارائه به بازار کنید.

بسته بندی نبات 

 امروزه در صنعت بسته ‌بندی استفاده از دستگاه‌های پیشرفته جای روش ‌های سنتی و قدیمی را گرفته است. بسته ‌بندی نبات بر اساس مصارف و سلایق مختلف در مدل‌های متفاوتی انجام می‌شود که از معروف‌ ترین مدل‌های آن به نبات شاخه‌ای، سنگی، سنتی، چوبی و... می‌توان اشاره نمود.

 معمولا نبات را در بسته‌های کارتنی یا ظروف پلاستیکی بسته ‌بندی می‌کنند. ساده‌ ترین روش بسته ‌بندی نبات استفاده از دستگاه دوخت و وکیوم است. به این صورت که پس از قرار دادن نبات درون سلفون توسط دستگاه دوخت یا وکیوم مهروموم و دوخت می‌شود.

 به تازگی روش نوین بسته ‌بندی نبات توسط دستگاه پیلوپک انجام می‌شود که هم سریعتر است و هم بسته ‌بندی به صورت شکیل‌ تر و مورد پسندتر ارائه می‌شود. در این روش نبات‌ها به صورت دانه‌ای و تک عددی توسط دستگاه پیلوپک بسته‌ بندی و آماده مصرف می‌شوند.

بسته بندی خرما 

 خرما نوعی خوراکی مورد علاقه عامه مردم است که علاوه بر مصارف روزانه از آن در مراسمات خاص استفاده می‌شود. به طور کلی خرما به روش‌های گوناگون سلفون، فویل سیل، جعبه، شیرینگ و... به روش وکیوم بسته ‌بندی می‌شود. یکی از روش‌های نوین بسته ‌بندی خرما بسته ‌بندی آن به صورت تک عددی است.

 از آنجا که گفتیم خرما در مراسمات مورد استفاده قرار می‌گیرد، این روش بسته ‌بندی بسیار مورد پسند و از نظر بهداشتی نیز سالم ‌تر می‌باشد. در زمینه بسته ‌بندی خرما می‌ توان از دستگاه دوخت و وکیوم بهره برد. علاوه بر این اگر قصد بسته ‌بندی دانه‌ای خرما را دارید، تهیه دستگاه پیلوپک انتخاب مناسبی است.

انواع روش‌های بسته بندی محصولات 

 حال که با بسته ‌بندی انواع محصولات خوراکی در منزل با دستگاه‌های مورد نیاز آشنا شدید، بهتر است به طور کلی از انواع روش‌های بسته ‌بندی نیز اطلاعات مفیدی به دست آورید. 

 حتماً تا به حال گذرتان به فروشگاه‌های کوچک و بزرگ مواد غذایی خورده است و قفسه‌های آن را مشاهده نموده‌ اید که پر است از محصولات مختلف که در اشکال گوناگون بسته ‌بندی شده‌اند. محصولات غذایی به شکل‌های مختلف جامد، مایع، پودری و گرانولی می‌باشند که هر کدام باید به روش خاص خود بسته‌ بندی شود تا در نهایت به طور سالم و بی ‌نقص به دست مصرف کننده برسد. بسته‌ بندی محصولات خوراکی به طور کلی به روش‌ های زیر بسته‌ بندی می‌شود.

 عملکرد دستگاه پرکن بسته ‌بندی نیمه اتوماتیک به صورت پدالی است که نقش مهمی در پر کردن محصول در انواع سلفون، نایلون، قوطی فلزی، شیشه‌ای و... دارد. به منظور بسته‌ بندی مواد خوراکی به شکل تک نفره یکبار مصرف، انتخاب دستگاه ساشه بسیار مناسب است. دستگاه پیلوپک نیز قابلیت بسته ‌بندی محصول به شکل تک عددی را دارد.

 البته قابل ذکر است که شرکت کارآفرینی ای جی با سال‌ها تجربه فعالیت در زمینه کارآفرینی و توزیع انواع دستگاه ‌ها و تجهیزات مورد نیاز، آمادگی ارائه مشاوره در زمینه خرید تجهیزات و لوازم مورد نیاز و مواد اولیه و حتی فروش محصولات را دارد. چنانچه به دنبال دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت دستگاه‌ های مختلف هستید، می‌ توانید با مشاوران با تجربه شرکت ای جی در تماس باشید.