تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3746798
شناسه : 3746798
تاریخ :
حرف‌های گزینه جنجالی وزارت کشور در مجلس اقتصاد ایران: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی کشور تاکید دارد که تمام فرمانداران و استانداران تغییر نخواهند کرد و افراد کارآمد به کار خود ادامه می‌دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایرنا: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی کشور تاکید دارد که تمام فرمانداران و استانداران تغییر نخواهند کرد و افراد کارآمد به کار خود ادامه می‌دهند.

ابراهیم رضایی  کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آقای اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور میهمان امروز کمیسیون بودند و ابتدا سوابق و دیدگاه‌های خود را برای اداره وزارت کشور برشمردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: وزیر پیشنهادی کشور به این موضوع تاکید کرد که این وزارتخانه بین بخشی است و به صورت مستقیم ماموریت‌ها را انجام نمی‌دهد بلکه تقسیم کننده ماموریت‌ها با سایر دستگاه‌ها است تا سیاست‌های کشور پیش رود.

وی ادامه داد: سردار مومنی به وفاق ملی که شعار دولت است تاکید کرده و اعلام کرد که کابینه آقای پزشکیان، تنها کابینه‌ای است که بیشترین استفاده را از وزرای قبل از خود داشته است.

رضایی یادآور شد: وزیر پیشنهادی کشور به موضوع شایسته سالاری در انتصاب‌ها و مشورت با مجلس و نمایندگان تاکید داشت و به این موضوع اشاره کرد که بنا نیست تمام فرمانداران و استانداران تغییر کنند بلکه افراد کارآمد به کار خود ادامه می‌دهند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی محور بعدی مطرح شده توسط وزیر پیشنهادی کشور را امنیت عمومی عنوان کرد و گفت: ایشان به این موضوع اشاره داشت که امنیت را با نگاه امنیت سلبی و ایجابی تامین می‌کنیم و در تامین امنیت، سرمایه اجتماعی مدنظر است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: سردار مومنی به سیاست توجه و تعامل با همسایگان در خصوص مسائل مرزی تاکید کرد. همچنین به موضوع اتباع بیگانه اشاره کرد که باید ورود اتباع با انسداد مرز متوقف شده و در ادامه آنها را ساماندهی کنیم. تقسیمات کشوری و نظارت بر شوراها نیز از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور بود که در این نشست مطرح شد.

رضایی ادامه داد: سردار مومنی درباره دلیل پیشنهاد وی برای گزینه وزارت کشور، به آشنایی سابق خود با آقای پزشکیان را مطرح کرد و اینکه هیچ فردی ایشان را به آقای پزشکیان توصیه نکرده است.

این نماینده مجلس یادآور شد: سردار مومنی درباره نشست خود با رئیس جمهور توضیح داد که آقای پزشکیان برای انتخاب استانداران و فرمانداران توصیه کردند بر اساس شاخص‌ها و شایسته سالاری کار استانداران و فرمانداران را انتخاب کنید. البته اگر فردی کارآمدی لازم را داشت کار را با وی ادامه دهید.

وی گفت:  لزوم داشتن نظریه برای اداره وزارت کشور، لزوم تعامل با نمایندگان مجلس و مشورت با آنان در انتصابات، تعامل با سایر دستگاه‌ها، توجه به جایگاه وزارت کشور، طراحی امنیتی دقیق برای اداره کشور، مقابله با شبکه ترانزیت اتباع بیگانه و مدیریت آن، بالا بردن هزینه حضورغیرمجاز اتباع بیگانه در کشور، انتخاب استانداران لایق، متدین، متعهد، عاقل و سازگار با مردم از جمله نظرات مطرح شده نمایندگان در این نشست بود.

وی افزود: همچنین اعضای کمیسیون بر لزوم تشکیل تیم اندیشه ورز برای طراحی امور، راستگو بودن و کارآمدی استانداران، لزوم نظارت بر استانداران، تهیه ساز و کاری برای ارتقای کارکنان وزارت کشور و توجه به معیشت آنان، تشکیل سازمان ملی مهاجرت، نداشتن تعجیل در تقسیمات کشوری، اصلاح قانون انتخابات، رسیدگی به بی‌نظمی در سطح شهر، اصلاح برخی از قوانین و نظارت بر کارکرد مالی شهرداری‌ها تاکید کردند.