تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746790
شناسه : 3746790
تاریخ :
مهرواره شعر وحدت سرزمین برادری به صورت ملی برگزار می‌شود اقتصاد ایران: گرگان-رییس حوزه هنری گلستان گفت: امسال برای نخستین بار به صورت ملی مهرواره شعر وحدت سرزمین برادری در گلستان برگزار می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سید حسام بنی فاطمه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از برگزاری دهمین مهرواره شعر وحدت سرزمین برادری خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره برای نخستین بار به صورت ملی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ۹ دوره گذشته این جشنواره به صورت استانی و یا منطقه‌ای برگزار شد، افزود: امسال در این دوره از جشنواره شعرای انقلاب اسلامی ایران از سراسر کشور می‌توانند شرکت کنند.

رئیس حوزه هنری گلستان گفت: مهرواره شعر وحدت سرزمین برادری در دو بخش ترکی و فارسی برگزار می‌شود و هنرمندان می‌توانند در قالب مختلف شعری ارسال آثار داشته باشند و با یکدیگر به رقابت بپردازند.

وی یادآور شد: نفر اول این دوره از رقابت‌ها مبلغ هفت میلیون تومان، نفر دوم پنج میلیون تومان و نفر سوم سه میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

بنی فاطمه اظهار کرد: این جشنواره با هدف تقویت وحدت، برادری و همدلی در جهان اسلام برگزار می‌شود که با زبان هنر و شعر سروده خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیامبر رحمت اسلام به عنوان وحدت جهان اسلام نقش وحدت در نهضت جهانی مقاومت است، ادامه داد: بعد از شهادت اسماعیل هنیه موضوع وحدت در بین کشور اسلامی بیشتر شده و شاهد همدلی بیشتری بین ملل مسلمان هستیم.

رئیس حوزه هنری گلستان گفت: هرساله مقام معظم رهبری با شعرای کشور دیدار دارند که گلستان این مدل برنامه را هرساله با نماینده ولی فقیه در هفته وحدت برگزار می‌کند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه استان گلستان منادی وحدت و سرزمین برادری است این مهرواره هم با زبان شعر موضوع وحدت و برادری را تقویت خواهد کرد.

بنی فاطمه اظهار کرد: اختتامیه مهرواره در هفته وحدت با حضور نماینده ولی فقیه در گلستان آیت الله نورمفیدی و شعرای ملی که منتخب می‌شوند برگزار خواهد شد.