تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746776
شناسه : 3746776
تاریخ :
حمله سگ به یک خانم جوان در شاهرود/ مصدوم در بیمارستان جراحی شد اقتصاد ایران: شاهرود- حمله یک قلاده سگ به یک خانم جوان در یکی از پارک‌های شاهرود موجب بروز صدمات بسیار سنگین و بستری شدن وی در بیمارستان شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، یک خانم جوان شاهرودی در یکی از پارک‌های این شهر و در حالی که همراه با خانواده خود به تفریح می‌پرداخت مورد حمله و گازگرفتگی یک سگ هاسکی قرار گرفت. این سگ برای خانمی بود که آن را برای گردش به پارک آورده بود و این حادثه را رقم زد.

شاهدان محلی می‌گویند مالک سگ بلافاصله بعد از این حادثه از پارک گریخته و حتی اقدامی برای کمک به این خانم مصدوم هم نکرده است.

مصدوم این حادثه متأسفانه دچار جراحت‌های بسیاری شده و مورد جراحی قرار گرفته است. بنا به اعلام برخی نزدیکان این خانم جوان، وی حال مساعدی ندارد.

هر چند مأموران انتظامی به این پرونده ورود و شکایت خانواده این خانم را پیگیری می‌کنند اما همیشه اقدامات قضائی و انتظامی بعد از وقوع حوادث بوده است و لذا به صورت جد باید گفت اقدامات پیشگیری در این زمینه به هیچ عنوان جواب نداده است زیرا به شکل روز افزونی شاهد پدیده سگ گردانی در پارک‌ها و معابر شاهرود هستیم آن هم توسط کسانی که نه صلاحیت و نه توان نگهداری این سگ‌ها را دارند.

مطالبه جدی خانواده‌های شهرستان شاهرود ورود ضابطان قضائی و مأموران انتظامی و شهرداری به این موضوع است زیرا پارک محل تفریح خانواده‌ها است نه حضور سگ هاسکی و دوبرمن!

متأسفانه در این زمینه در شاهرود کوتاهی‌هایی صورت گرفته و مردم امیدوار هستند که از این پس دست کم شاهد عدم وقوع چنین رویدادهایی باشیم.

مشخص نیست که گاز گرفتگی این سگ که حتی به واسطه جثه بزرگ، کنترلش از عهده یک خانم بیرون است، آسیب‌های جدی به بانوی جوان شاهرودی وارد کند، قرار است چطور او با این آسیب‌های جسمی و روانی کنار بیاید اما با روند کنونی قدر مسلم اینکه این آخرین باری نخواهد بود که چنین حوادثی در شاهرود رخ می‌دهد مگر اینکه مسئولان فکری به حال این ماجراها کنند.

از طرف دیگر باید گفت نگهداری سگ توسط کسانی که صلاحیت و توان نگهداری از آنان را ندارند خود نشانه بروز خشونت علیه حیوان است و باید مسئولیت نگهداری این سگ‌ها از این افراد سلب شود.

کسی که نمی‌داند سگ هاسکی اصلاً متعلق به اقلیم گرم و خشک شاهرود نیست صلاحیت نگهداری چنین سگی را نداشته و حتی مالک این سگ‌ها خودشان را دوست دار حیوانات هم می‌دانند!!

به هر صورت اصلاً مشخص نیست که چه بلایی بر سر خانمی که مورد حمله سگ قرار گرفته، بیاید اما قدر مسلم اینکه پایان دادن به این وضعیت خواسته جدی مردم شاهرود است.