تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3746772
شناسه : 3746772
تاریخ :
تبیین دقیق «جبهه مقاومت» یکی از ضروریات بزرگ جامعه ما است اقتصاد ایران: معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تبیین دقیق مقاومت و جبهه مقاومت یکی از ضروریات بزرگ جامعه ما است و به نظر می‌رسد در این عرصه باید با قدرت بالاتری وارد شویم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد صالحی قائم مقام شورای عالی نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت در نشست خبری که صبح امروز در دانشگاه خوارزمی برگزار شد با تسلیت ایام اربعین حسینی (ع)، طی سخنانی اظهار داشت: نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت در حالی برگزار می‌شود که ما امسال جای خالی شهید حسین امیرعبداللهیان را شاهدیم؛ کسی که مجاهدی خستگی ناپذیر بود.

وی با اشاره به تظاهرات دانشجویان آمریکایی در محکومیت جنایات گسترده رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: جهان این ظرفیت را دارد که نگاه به مجاهدت را گسترش دهد و این اجلاسیه با رویکرد دفاع از مظلومان و حمایت از ظلم ستیزی است. تکریم از شهدای خدمت نمادی از قدردانی ملت ایران اسلامی است.

وی گفت: این گفتمان بعد از شهادت شهید اسماعیل هنیه باید بیش از پیش توسعه یابد و ما امروز شاهدیم که جهانیان با مشاهده ظلم و ستم صهیونیست‌ها آرام نمی‌نشینند و دنیا در پاسخ به این جنایات باید با همفکری ایستادگی کند.

در ادامه این نشست عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و عضو شورای عالی اجلاسیه نیز گفت: تبیین دقیق مقاومت و جبهه مقاومت یکی از ضروریات بزرگ جامعه ما است و به نظر می‌رسد در این عرصه باید با قدرت بالاتری وارد شویم و وزارت علوم این مهم را در دستور کار خود دارد.

وی ادامه داد: مقابله با استکبار، ظلم و ستم، ویژگی اصلی جبهه مقاومت است و مقاومت نوعی ایستادگی در برابر زیاده خواهی است. تاریخ هم نشان می‌دهد که انبیای الهی مقابله با ظلم و استعمار را در دستور کار خود داشته اند، اما در دوره جدید پرچم دار این ظلم ستیزی جمهوری اسلامی ایران است و آزادگان جهان را با خود همراه کرده است.

کلانتری جبهه مقاومت را محدود به جغرافیای ایران ندانست و گفت: این جبهه از ادیان مختلف در سرتاسر جهان تشکیل شده و با انسانیت گره خورده است.