تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746752
شناسه : 3746752
تاریخ :
«دشت‌پلنگ» قطب تولید لیموی بوشهر/ زیرساخت‌های کشاورزی تقویت شود اقتصاد ایران: بوشهر- «دشت‌پلنگ» به عنوان قطب کشاورزی به‌ویژه تولید لیموترش در استان بوشهر شناخته می‌شود که باید زیرساخت‌های کشاورزی در این منطقه تقویت شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - قاسم بازیاری: با خروج از مرکز شهرستان دشتی و طی کردن ۸۰ کیلومتر، از گرمای مردادماه فاصله می‌گیریم و به منطقه‌ای خوش آب و هوا می‌رسیم که تأثیر مهمی در اقتصاد استان و کشور دارد.

دشت پلنگ، واقع در شهرستان دشتی در استان بوشهر، یکی از مناطق مهم در این شهرستان به‌حساب می‌آید که نقش قابل توجهی در اقتصاد و اشتغال منطقه دارد. این منطقه به دلیل ویژگی‌های طبیعی، کشاورزی و دامداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دشت پلنگ به دلیل داشتن خاک حاصلخیز و منابع آبی مناسب، مکانی مناسب برای کشت محصولات زراعی مانند گندم، جو، و سبزیجات است و سالانه حجم بالای محصولات کشاورزی در این منطقه تولید می‌شود.

کشاورزی در این منطقه یکی از اصلی‌ترین منابع درآمد مردم محلی است و بخش زیادی از اهالی این منطقه در عرصه کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

دامداری یکی دیگر از مشاغل مهم در این منطقه است و شرایط اقلیمی و پوشش گیاهی دشت پلنگ، آن را به منطقه‌ای مناسب برای پرورش دام تبدیل کرده است.

دامداری یکی دیگر از منابع اقتصادی مردم این منطقه به شمار می‌رود و علاوه بر تأمین محصولات دامی، اشتغال‌زایی قابل توجهی ایجاد کرده است.

«دشت‌پلنگ» قطب تولید لیموی بوشهر/ زیرساخت‌های کشاورزی تقویت شود

تأمین لیموی مورد نیاز کشور

دهیار روستای دشت پلنگ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی این منطقه اظهار کرد: دشت پلنگ یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی استان بوشهر است.

روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن لیمو از باغات دشت پلنگ جمع آوری می‌شود و به بازار هدف ارسال می‌شود صفری گفت: دشت پلنگ نقش مهم و تأثیرگذاری در اقتصاد، شهرستان، استان و کشور دارد و در فصل برداشت محصولات مختلف زمینه اشتغال افراد زیادی را فراهم می‌کند.

وی افزود: روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن لیمو از باغات دشت پلنگ جمع آوری می‌شود و به بازار هدف ارسال می‌شود.

جلالی یکی از باغداران دشت پلنگ نیز گفت: لیموترش‌های تولیدی دشت پلنگ نه تنها نیاز بازار داخل استان را تأمین می‌کنند بلکه به استان‌های کشور نیز ارسال می‌گردد.

وی افزود: محصولات باغات دشت پلنگ روزانه به بازارهای شیراز، اصفهان، کرمانشاه، اهواز، رشت و تهران ارسال می‌گردد.

«دشت‌پلنگ» قطب تولید لیموی بوشهر/ زیرساخت‌های کشاورزی تقویت شود

اشتغال بیش از هزار نفر در باغات لیمو

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی نیز در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: سطح زیر کشت باغات لیمو در شهرستان دشتی هزار و ۲۰۰ هکتار است که پیش بینی می‌شود ۱۸ هزار تن محصول از باغات این شهرستان جمع آوری شود.

احمد ایزدی افزود: برداشت لیمو ترش هر ساله از اوایل تیرماه شروع می‌شود و تا اواسط شهریور ادامه دارد که زمینه اشتغال بیش از هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می‌کند.

برداشت لیموترش در دشت پلنگ شهرستان دشتی، نویدبخش آینده‌ای روشن برای کشاورزی این منطقه است که می‌تواند به توسعه اقتصادی و افزایش سطح زندگی کشاورزان کمک کند.

اشتغال اصلی مردم دشت پلنگ در این دو حوزه است و با توسعه و بهبود زیرساخت‌های کشاورزی و دامداری، می‌توان میزان اشتغال را افزایش داد و از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کرد.

کمبود آب، محدودیت در دسترسی به بازارهای فروش و نبود زیرساخت‌های مناسب از جمله چالش‌های اصلی در دشت پلنگ است.