تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746750
شناسه : 3746750
تاریخ :
مسئولیت رفع آسیب‌های اجتماعی تنها بر عهده بخش‌های دولتی نیست اقتصاد ایران: تبریز- رئیس اداره بهزیستی شهرستان شبستر گفت: مسئولیت رفع آسیب‌های اجتماعی تنها بر عهده بخش‌های دولتی نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احد نریمانی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران به اقدامات انجام‌شده در راستای کاهش طلاق، ارائه آموزش‌های زندگی پایدار به زوجین و خانواده‌ها پرداخت و اظهار داشت: اگر ارکان خانواده به‌درستی شکل بگیرد، می‌تواند سلامت جامعه را نیز تضمین کند و از بروز مشکلاتی چون آسیب اجتماعی و مشکلات پس از آن جلوگیری کند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولیت رفع آسیب‌های اجتماعی تنها بر عهده بخش‌های دولتی نیست، تصریح کرد: می‌توان از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای تحقق این مهم استفاده کرد و از رشد و افزایش آسیب‌های اجتماعی جلوگیری نمود، همچنین لازم است سازمان‌های مردم نهاد تقویت‌شده و در راستای پیوستن جوانان به این سازمان‌ها تلاش کرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شبستر در بخشی از سخنان خود مشکلات معلولان را یادآورشد و خاطرنشان کرد: معلولان به شخصه، خانواده‌های آنها، مسئولان و سازمانهای غیردولتی مرتبط با امور معلولان همگی به همت و جهد خود و با برنامه‌های مدون و غیر مدون، با امکانات محدود و موانع فراوان، راهی سخت و ناهموار را تا رسیدن به جایگاه کنونی طی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه معلولان هنوز درگیر مشکلات عدیده ای برای نیل به زندگی مستقل هستند، اظهار داشت: جامعه هنوز پذیرای کامل آنها با تمام کوشایی و توانایی که آنها بروز می‌دهند، نیست و دردهای اجتماعی آنها سنگین‌تر از دردهای جسمانی آنهاست اولویت‌های آنها تنها موانع فیزیکی نیست بلکه موانع فکری و فرهنگی نیز شرایطی صعب و سخت را برای آنها رقم می‌زند.

نریمانی ضمن انتقاد از اینکه هنوز برخی شهروندان و مسئولان درک دقیق و عمیقی از نوع و شکل زندگی ۵ درصد از جمعیت شهرستان را ندارند گفت: بیش از پنج هزار نفر جمعیت معلولان این شهرستان بیش از اینکه خواهان امتیاز و حقی برتر باشند به دنبال حق برابر و فرصت‌های مساوی در زندگی اجتماعی هستند همانی که همه شهروندان یک جامعه به تصریح قوانین اساسی ملزم به داشتن آن هستند.

این مقام مسئول گفت: حداقل یک روز روی این افراد تمرکز کنیم و خود را جای آنها قرار دهیم و نیازهایشان را بینیم. عضو ستاد ساماندهی امور جوانان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه عوامل متعددی در افزایش رشد طلاق مؤثر است، اظهار داشت: باید در راستای کمرنگ ساختن این عوامل و تحکیم خانواده، با جدیت تلاش کرد.

نریمانی رئیس اداره بهزیستی شبستر با اشاره به آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده‌ها، اظهار داشت: دوره‌های آموزشی، قبل و بعد ازدواج و نیز مشاوره ژنتیکی در دستور کار قرار دارد تا افراد از حیث مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی از انجام خدمات روان شناختی رایگان برای زوجین و گروه هدف سازمان خبر داد و افزود: هدف از اجرای این طرح که با عنوان زندگی پایدار در دستور کار قرار گرفته، کاهش آمار طلاق و تحکیم روابط زوجین در خانواده است.