تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746730
شناسه : 3746730
تاریخ :
یازده کانون مساجد کردستان در مرز باشماق به زائران خدمت می‌کنند اقتصاد ایران: سنندج_مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: یازده کانون فرهنگی هنری مساجد کردستان در برپایی موکب حسینی فعالیت دارند و به زائران خدمت می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد کیامهر صبح سه شنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: به منظور خدمت به زائران اربعین حسینی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با حضور درمرزباشماق به زائران اربعین حسینی خدمت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یازده کانون دربرپایی موکب حسینی فعالیت خواهند کرد، افزود: این تعداد کانون همراه با سایر دستگاه‌ها خدمت رسان و همزمان با حرکت زوار کربلا در اربعین حسینی، اقدام به برپایی موکب می‌کنند.

کیامهر تصریح کرد:؛ درجریان کنگره عظیم اربعین حسینی قرار است بیش از ۲۰۰ موکب از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور فعالیت داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ها انجام شده سهم استان کردستان از این تعداد مشارکت یازده کانون فرهنگی و هنری است.

وی اذعان کرد: با برپایی موکب کانون‌های مساجد در مرز باشماق و در کشور عراق به زائران اباعبدالله الحسین شاه خدمت‌رسانی این موکب به زائران خواهیم بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان به برپایی موکب‌هایی برای خدمت به زائران در کردستان پرداخت و گفت: مواکب حضرت ابوالفضل، شهدای سریش‌آباد، غدیر تا ظهور، باب الحوائج سریش‌آباد، انصار الرسول، عاشقان کربلا، باب الحوائج، ثارالله، سیدالشهداء، عاشقان حسین و خادم حرم از جمله موکب‌هایی هستند که به همت اعضای کانون‌های مساجد کردستان آماده خدمت به زائران اربعین حسینی است.

کیامهر پذیرایی از زوار، اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری و برگزاری مسابقات فرهنگی را از جمله فعالیت موکب‌های کانون‌های مساجد استان برشمرد و گفت: مواکب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با حمایت‌های مردمی و خیرین دایر شده است.

وی اضافه کرد: امسال سومین سال است که مرزباشماق محل ترددزائران اربعین حسینی است و در سال‌های قبل هم کانون‌های مساجد برای خدمت به زائران فعالیت داشتند.