تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3746726
شناسه : 3746726
تاریخ :
داوود علیپوریان؛ استاد سمفونی موفقیت والیبال نشسته ایران اقتصاد ایران: سایت فدراسیون جهانی والیبال نشسته در آستانه برگزاری بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس به شکل ویژه‌ای از کاپیتان تیم ملی ایران تمجید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بازی‌های پارالمپیک 2024 از دو هفته دیگر به میزبانی شهر پاریس آغاز می‌شود و 4400 ورزشکار در رشته‌های مختلف با هم به رقابت می‌پردازند.

یکی از رشته‌هایی که کاروان ایران امید بسیار زیادی به کسب مدال طلا در آن دارد، والیبال نشسته است؛ رشته‌ای که تاکنون در هفت دوره به مقام قهرمانی رسیده است.

 

مسئولیت کاپیتانی تیم ملی ایران بر عهده داوود علیپوریان است. این بازیکن 39 ساله که در پنج دوره قبلی حضور داشته و به پنج مدال (سه طلا و دو نقره) دست یافته، حالا در پاریس دنبال چهارمین مدال طلاست.

سایت فدراسیون جهانی والیبال نشسته با انتشار مطلبی از علیپوریان از او به‌عنوان «استاد سمفونی موفقیت ایران» یاد کرد و نوشت: «علیپوریان موفقیتش را حاصل ترکیبی از پشتکار، آموزش دقیق و بخش به بخش که در طول نسل‌ها منتقل شده است، می‌داند و می‌گوید: کلید موفقیت من، پشتکار در تمرینات و تکنیک‌ها و تاکتیک‌هایی است که در طول سال‌ها از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است».

در ادامه این مطلب آمده است: «علیپوریان در 18 سالگی به تیم ملی پیوست و از حمایت‌های هم‌تیمی‌ها و مربیانش بهره‌مند شد. او در این باره عنوان کرد: زمانی که به تیم ملی ملحق شدم، 18 ساله بودم و مربیان و هم‌تیمی‌هایم در این راه کمک زیادی به من کردند».

همچنین در این گزارش آمده است: «هادی رضایی نقشی قابل توجه در دوران حرفه‌ای علیپوریان داشته است. در واقع علیپوریان با تکیه بر تداوم راهبردها و تأثیر مربی‌اش، به این جایگاه رسیده است. نقش او در طول این سال‌ها تغییر کرده است. علیپوریان ابتدا به‌عنوان یک اسپکر حضور داشت، اما مربی‌اش نقش او را پس از مشاهده پتانسیل این بازیکن به بازی‌ساز و پاسور تغییر داد».

رفاقت درون تیمی نکته دیگری است که سایت worldparavolley به آن اشاره کرده و به نقل از علیپوریان نوشته است: «وقتی با هم‌تیمی‌های خود رابطه دوستانه و نزدیکی دارید، فکر می‌کنم که نیمی از راه موفقیت را طی کرده‌اید».

علیپوریان در طول دوران حرفه‌ای خود شاهد تغییراتی قابل توجه در ورزش بوده است که بسیاری از آنها ناشی از رویکردهای نوآورانه تیم ایران بوده است. او در این باره می‌گوید: «فکر می‌کنم مهمترین تغییر را تیم ایران انجام داده که والیبال نشسته را از حالت سنتی خارج کرده است. شما در پاریس خواهید دید که برنامه‌های تیم ایران چگونه پیش می‌رود و تغییرات نهایی را مشاهده خواهید کرد».

یکی از آخرین دستاوردهای علیپوریان در جام جهانی به میزبانی شهر قاهره بود؛ جایی که او به‌عنوان بهترین پاسور و همچنین ارزشمندترین بازیکن معرفی شد. این موفقیت‌ها، تداوم او را در زمین نشان می‌دهد و بر میراث چشمگیرش می‌افزاید.

علیپوریان به‌عنوان یک بازیکن کهنه‌کار، گاهی اوقات نقش مربی را نیز به خود می‌گیرد و ضمن راهنمایی بازیکنان جوان، دانش خود را با آنها به اشتراک می‌گذارد. او در این باره عنوان می‌کند: «در طول تمرین همه برنامه‌های تیم را بررسی می‌کنیم و فکر می‌کنم اگر مربی تیم بخواهد نکته‌ای را در طول مسابقه در تیم مطرح کند، آن را از طریق من در میان می‌گذارد».

انتهای پیام/