تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746717
شناسه : 3746717
تاریخ :
شبکه فرسوده ۱۶۵ روستا در استان تعویض شد/محدودیت زیرساخت فوق توزیع اقتصاد ایران: یاسوج_ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: شبکه فرسوده ۱۶۵ روستا در استان تعویض شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرسول روستایی صبح سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: یکهزار و ۸۱۴ روستای کهگیلویه و بویراحمد از نعمت برق برخوردار است.

روستایی با بیان اینکه ۱۳ پست فوق توزیع تأمین برق استان را انجام می‌دهد، ابراز داشت: از طریق ۸۱ «فیدر» توزیع سطح متوسط انجام می‌شود.

وی افزود: پنج هزار و ۷٠٠ کیلومتر شبکه توزیع متوسط داریم.

روستایی خاطرنشان کرد: ۹ هزار و ۹٠٠ پست توزیع مدیریت انتقال فشار ضعیف را انجام می‌دهد.

روستایی از ثبت ۳٠٠ هزار مشترک در استان خبر داد و عنوان کرد: ۲ هزار میلیون کیلو ولت ساعت فروش برق در استان داریم.

وی افزود: ۸۱ درصد مشترکین ما خانگی هستند.

روستایی با تاکید بر هدفگذاری های درون استانی برای عبور از پیک تابستان، عنوان کرد: افزایش دمای ۳ درجه‌ای و در ۲ هفته اخیر افزایش ۳ درجه نسبت به مدت قبل رقم خورد که با رشد رطوبت همراه شد.

روستایی گفت: ما وارد فازی شدیم که ترانس سوزی، فیوز سوزی با فشار بار و رشد ۱۲ درصدی مصرف در خرداد همراه شد.

مدیرعامل شرکت برق استان از ورود سریع به روند افت ولتاژها و مشکلات خبر داد و بیان کرد: در لنده با یک بحران رو به رو شدیم، اما در زمانی کوتاه افت ولتاژ در سه شبانه روز اقدامات اجرایی شد.

وی افزود: در پاتاوه نیز با فعالیت ۳ روزه افت ولتاژ چاه‌های کشاورزی و پمپاژها برطرف شد.

روستایی صنعت برق را، صنعتی شبانه روزی دانست و خاطرنشان کرد: صنعت ما با برق و خطراتش، شبکه‌های در دسترس و چالش‌های مختلف رو به رو بوده که خداراشاکریم هر ارجاعی برای رفع این معضلات پوشش داده شد.

روستایی به فول بار شدن برخی شبکه‌ها خبر داد و بیان کرد: سرقت‌ها نیز آسیب‌هایی به ویژه در شهرستان گچساران آسیب ایجاد کرد و معضل زیادی در بحث سرقت داشتیم.

روستایی از تحقق و بهره برداری ۹۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهداربه طول ۴۵٠ کیلومتر با مبلغ ۲٠٠ میلیارد تومان، توسعه و اصلاح شبکه فشار متوسط به طول ۱۴۳ کیلومتر، نصب ۴٠۶ دستگاه ترانی، تعویض چراغ‌های پر مصرف، بهسازی شبکه‌های فرسوده ۱۶۵ روستا محقق شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان به محدودیت در زیرساخت‌های فوق توزیع استان اشاره کرد و بیان داشت: تلفات توان و انرژی و خاموشی در استان نیز بالا است.

روستا همچنین محدودیت‌های شبکه توزیع را از دیگر چالش‌های پیش رو دانست و گفت: در محور وصول مطالبات نیز چالش‌هایی را پیش رو داشتیم.

وی ابراز داشت: در محور تعالی منابع انسانی نیز باید به آموزش، برنامه ریزی، ارتقای نیروی انسانی، مدیریت ایمنی، بهداشت، محیط زیست و توسعه سیستم مدیریتی توجه شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان از هدفگذاری چشم انداز ۱۴٠۵ خبر داد و گفت: تحقق خدمات کامل غیر حضوری، رساندن تلفات شبکه به ۱٠ درصد، تحقق یکهزار روز بدون حادثه و رساندن خاموشی سالانه به حداکثر ۴۵٠ دقیقه از اهداف چشم انداز ۱۴٠۵ است.

روستایی اهداف راهبردی این شرکت را افزایش قابلیت اطمینان و هوشمند سازی، افزایش رضایتمندی مشترکین، اصلاح جریان مالی و تأمین منابع انسانی دانست.

روستا به تدوین برنامه راهبردی شرکت اشاره کرد و گفت: با علم به تمام معضلات استان و حرکت به سمت جلو، چشم انداز سال ۱۴٠۵ تدوین شد.