تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3746685
شناسه : 3746685
تاریخ :
صنعت گردشگری ایتالیا زیر اهرم فشار خشکسالی کم سابقه اقتصاد ایران: جزیره سیسیل ایتالیا که به عنوان بهشت گردشگری این کشور از آن یاد می‌شود تحت تاثیر خشکسالی بی سابقه با شرایط دشواری روبرو شده و کارشناسان درباره عواقب این خشکسالی برای این منطقه مهم توریستی در ایتالیا هشدار می‌دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "تاگس آنسایگر" در مطلبی نوشت: خشکسالی فاجعه بار بهشت ​​تعطیلات در سیسیل ایتالیا را تهدید می کند.

خشکسالی شدید باعث خشک شدن دریاچه های سیسیل شده است. در برخی نقاط، آب در حال تبدیل شدن به یک کالای کمیاب برای ساکنان است.

در ادامه این مطلب آمده است: جزیره سیسیل ایتالیا که بزرگترین جزیره مدیترانه است به خشکسالی در ماه های گرم تابستان عادت کرده اما شرایط امسال فاجعه بارتر از مدت زمان طولانی در گذشته است. دریاچه های خشک و مزارع خشک شده توسط گرمای سوزان تصویر این جزیره مدیترانه ایتالیایی را مشخص می کند. برخی از مناظر در تابستان امسال به سختی قابل تشخیص هستند: دریاچه هایی که زمانی با رنگ فیروزه ای می درخشیدند، اکنون گل و لای شده یا خشک شده اند.

کشاورزان از کاهش برداشت محصول شکایت دارند و به دلیل کمبود آب، این مشاغل با تصمیم دشواری روبرو می شوند که آیا و چه تعداد از حیوانات خود را باید قبل از لاغر شدن بیشتر ذبح کنند. برای ساکنان بسیاری از مناطق سیسیل - استان جنوبی آگریجنتو به ویژه تحت تأثیر قرار گرفته است - آب لوله کشی به شدت جیره بندی شده است. ساکنان این مناطق در صف های طولانی با قوطی های آب می ایستند تا از فواره های عمومی آب بگیرند.

به این ترتیب وضعیت اضطراری خشکسالی در سیسیل این بهشت ​​تعطیلات ایتالیا وجود دارد: دولت سیسیل در اوایل به وجود آمدن چنین شرایطی یک وضعیت فاجعه اعلام کرد. در همین حال، آژانس محیط زیست ایتالیایی Ispra بالاترین سطح هشدار را برای این جزیره مدیترانه گزارش می کند. کمبود شدید آب، ناشی از گرمای شدید فعلی و کمبود باران است. وزارت خارجه فدرال آلمان توصیه های سفر خود را به روز کرده است تا مسافران را از خطرات خشکسالی در این منطقه از جنوب ایتالیا آگاه کند.

در ادامه این مطلب آمده است: در سال‌های اخیر، سیسیلی‌ها با دوره‌های طولانی خشکسالی بدون باران کنار آمده‌اند: آنها آب را در مخازن زیرزمینی یا روی سقف و ظروف آب ذخیره می‌کنند، و آب را با کامیون‌های بزرگ به مکان‌های دورافتاده می‌رسانند. اما تمام این تلاش ها دیگر در این تابستان کمکی نکرد. تانکرهای دریایی برای تامین آب ساکنان از سرزمین اصلی وارد می شوند.

بر اساس اطلاعات پدافند غیر نظامی، امسال این منطقه نسبت به مدت بسیار طولانی بارندگی کمتری داشته است و پیش‌بینی‌ها برای سال‌های آتی نوید خوبی ندارند: بر اساس گزارش لئوناردو نوتو، مهندس محیط‌ زیست از دانشگاه پالرمو، باران در آینده به‌طور فزاینده‌ای در این کشور نادر اما شدیدتر خواهد شد.

به گفته کارشناسان، کمبود آب در سیسیل تا حدی ساخته دست انسان است: بسیاری از لوله های آب در این جزیره فرسوده شده و در نتیجه آب زیادی از بین می رود. علاوه بر این، استراتژی‌هایی برای کنترل این مشکل برای سال‌ها وجود ندارد. کارشناسان از انفعال سیاسی و مدیریت نامناسب آب در کنار کمبود باران در ماه های زمستان و گرما گلایه دارند و این امر اکنون عواقب تلخ خود را نشان می دهد.

کشاورزان و ساکنان این منطقه مهم توریستی شکایت دارند که سیاستمداران سال به سال با اعلامیه های خود از یکدیگر پیشی می گیرند. به گفته آنها، با این حال، به سختی چیزی در پایان اتفاق می افتد.

نارضایتی سیسیلی ها با این واقعیت تشدید می شود که از یک سو، آب انبارها در حال خشک شدن هستند و از سوی دیگر، استخرهای بسیاری از مناطق توریستی تا لبه پر است. دریاچه فاناکو که آب چندین جامعه را تامین می کرد، رو به اتمام است و دریاچه پرگوزا، بزرگترین دریاچه طبیعی سیسیل نیز تقریباً خشک شده است.

در واقع، مقامات سیسیل تلاش زیادی می کنند تا مطمئن شوند که تعطیلات و فصل توریسم متوجه کمبود آب و خشکسالی نشوند. مقامات محلی در تلاش هستند تا به مسافران تعطیلات اطمینان دهند که نگران تأثیرات خشکسالی نباشند.

با این همه در این شرایط، انجمن تجاری Confcommercio زنگ خطر را به صدا در آورده و در مورد تهدید کمبود آب برای گردشگری هشدار داده و خواستار بودجه ای برای مقابله با این مسئله شده است.

در اینجا این پرسش مطرح است که آیا مسئولان تا چند سال آینده از این تابستان با گرمای شدید نتیجه گیری خواهند کرد؟ پیش‌بینی‌های محققان خبر خوبی نیست. برخی کارشناسان حتی پیش بینی می کنند که یک سوم سیسیل تا سال 2030 به یک چشم انداز بیابانی تبدیل می شود. لئوناردو نوتو از دانشگاه پالرمو هم در گزارش خود فرض می‌کند که این جزیره تا پایان قرن به طور فزاینده‌ای خشک‌تر و بیابانی‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/