تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746617
شناسه : 3746617
تاریخ :
مردم خوزستان پیشتاز فرهنگ موکب داری هستند اقتصاد ایران: اهواز - نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ایران زمانی که دید فرهنگ موکب خوب، چابک و پیام آور است، فرهنگ موکب داری را گرفت و مردم خوزستان در این جهت پیشتاز هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

آیت الله محسن حیدری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در آستانه اربعین حسینی برنامه خوبی تدارک دیده بود، چیزی که برنامه‌های مختلف را پیوند می‌دهد این بوده که همه در خصوص امام حسین (ع) هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رونمایی از کتاب محقق، نویسنده و پژوهشگر حجت الاسلام والمسلمین نیک نژاد با عنوان «حسین از من است» برنامه دیگری بود که انجام شد. توفیق مطالعه آن را داشتم و کتاب خوبی است.

وی با بیان اینکه رونمایی از پوستر پایتخت موکب ها برنامه دیگر بود، تصریح کرد: الحمدالله خوزستان که در همه عرصه‌های ولایی و انقلابی پیشتاز بوده، در عرصه راه اندازی موکب ها هم پیشتاز شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: موکب‌های مستقر در چذابه، شلمچه و شهرهای دیگر استان به گونه‌ای است که هیچ جای کشور نظیر آن را نمی‌توان پیدا کرد، البته در بین نجف و کربلا می‌توان دید که فرهنگ موکب از همانجا فرهنگ موکب گرفته شده است.

آیت الله حیدری با اعلام اینکه ملت‌ها داد و ستد فرهنگی دارند، عنوان کرد: ایران زمانی که دید فرهنگ موکب خوب، چابک و پیام آور است، فرهنگ موکب داری را گرفت و مردم خوزستان در این جهت پیشتاز هستند.

وی گفت: اگر موکب در عراق ساده است و فقط برای خدمت رسانی به زائران بوده اما در ایران به خصوص خوزستان ابعاد مختلف پیدا کرد که این نشان دهنده ذوق و سلیقه ایرانی‌ها به خصوص خوزستانی‌ها است و به حق خوزستان به نام «پایتخت موکب ها» انتخاب و نامگذاری شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تجهیز رسانه‌ای مساجد، گفت: اکنون جنگ رسانه است و میدان داران مقابله با استکبار جهانی، کفر، بی دینی و بی اخلاقی، بچه‌های مساجد هستند؛ همانطور که بچه‌های مساجد در پیشانی جبهه نظامی و فرهنگی بودند و هستند، در رسانه نیز مساجد باید در پیشانی قرار گیرند.

آیت الله حیدری ادامه داد: تبلیغات اسلامی خوزستان کریمانه در حال کمک و تجهیز مساجد است که از حجت‌الاسلام و المسلمین اخوان صباغ و همکاران آنها بابت این اقدام سپاسگزارم.