تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746615
شناسه : 3746615
تاریخ :
اساسنامه سازمان تجاری - صنعتی مازندران تصویب شد اقتصاد ایران: ساری- دبیر اجرایی منطقه آزاد مازندران گفت: اساسنامه سازمان تجاری - صنعتی استان در شورای نگهبان تصویب شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا فولادی صبح سه شنبه در نشست با خبرنگاران با بیان این که در مازندران مزیت‌های نسبی و مطلق فراوانی داریم، گفت: وجود منطقه آزاد در مازندران در کنار مزیت‌ها، آرمان مردمی‌سازی در جغرافیای منطقه و بین‌المللی را محقق می‌کند.

وی با اشاره به توسعه مناسبات با کشورهای حوزه cis افزود: منطقه آزاد ساختار نوینی را می‌تواند برای استان مازندران ایجاد کند.

وی با بیان اینکه کش و قوس‌های فراوانی برای دریافت مجوز منطقه آزاد را شاهد بودیم، گفت: مازندران در دولت سیزدهم توانست مصوبه مجلس شورای اسلامی را برای ایجاد منطقه آزاد کسب کند.

حجت الاسلام فولادی سطح منطقه آزاد استان مازندران را ۱۶۳۰ هکتار اعلام کرد و گفت: به دلیل کمبود زمین در استان مازندران با همین میزان می‌توان در مسیر توسعه اقتصادی کار برداشت.

وی با اشاره به عدم هماهنگی‌های مدیران گذشته در بحث ایجاد منطقه آزاد ادامه داد منطقه آزاد مازندران می‌توانست در سال ۷۸ همزمان با دیگر مناطق آزاد فعال شود اما متأسفانه بعد از ۲۵ سال در حال انجام است و عین حق مردم مازندران نیست.

دبیر اجرایی منطقه آزاد استان مازندران با اشاره به تصویب اساس نامه منطقه آزاد استان گفت: تصویب این اساسنامه به دلیل شهادت رئیس جمهور و تغییر دولت به تأخیر افتاده است و آخرین خبرها حاکی از آن است که کلیات این اساسنامه در شورای نگهبان تصویب شده است.

حجت الاسلام فولادی اظهار کرد: اساسنامه سازمان تجاری صنعتی منطقه آزاد مازندران به زودی ابلاغ می‌شود و این سازمان آغاز به کار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد منطقه آزاد باید زیرساخت‌ها محقق شود، گفت: برای این کار باید به تملک اراضی محدوده منطقه آزاد بپردازیم ولی هنوز این مناطق به ما تحویل داده نشد تا بخواهیم آغاز به کار کنیم منطقه آزاد مازندران طی چهار ماه اساسنامه را تهیه کرده است.

دبیر منطقه آزاد مازندران با اشاره به ظرفیت کشورهای cis اظهار کرد از مسئولان استان تقاضا دارم که نگاه خود را از استانی خارج کنند زیر مازندران دارای ظرفیت طقه‌ای و بین‌المللی است.

حجت الاسلام فولادی با بیان این که مازندران توان تأمین غذا برای ۳۵۰ میلیون نفر را دارا است ادامه داد ۱۳ کارگاه برای منطقه آزاد در استان تشکیل شد.