تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3746603
شناسه : 3746603
تاریخ :
اضافه کار اجباری پرستاران تا ۱۰۰ ساعت/انباشت مشکلات پرستاری اقتصاد ایران: رییس کل سازمان نظام پرستاری، با اشاره به کمبود نیروی پرستاری در مراکز درمانی کشور، گفت: مجبوریم اضافه کاری اجباری به پرستاران بدهیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد نجاتیان، در یک برنامه تلویزیونی به وضعیت نیروی انسانی در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: نظام سلامت بدون نیروی پرستاری بی معنا است.

وی با عنوان این مطلب که سختی‌های حرفه پرستاری ملموس است، افزود: متأسفانه با حجم انباشته‌ای از مشکلات پرستاری در کشور مواجه هستیم که حادترین آن، بحث کمبود نیروی پرستاری است.

نجاتیان ادامه داد: در حال حاضر پرستاران ما با نصف استاندارد نیروی پرستاری، مشغول خدمت به مردم و بیماران هستند که همین موضوع سبب انجام اضافه کاری‌های اجباری می‌شود.

وی افزود: ما نمی‌توانیم خدمت به بیماران را تعطیل کنیم و از همین رو، پرستاران مجبور به اضافه کاری اجباری تا ۱۰۰ ساعت در ماه هستند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: کمبود نیروی پرستاری باعث می‌شود بعضاً یک پرستار از ۸ بیمار مراقبت کند که همین موضوع با آسیب‌هایی برای بیمار و پرستار همراه است.

وی افزود: مطالعات نشان می‌دهد نیروهای پرستاری بعد از ۱۰ سال خدمت، دچار عوارض جسمی و روحی ناشی از سختی کار می‌شوند و از همین رو، باید زودتر بازنشسته شوند.

نجاتیان ادامه داد: متأسفانه کمبود نیروی پرستاری در کشور، باعث شده قانون بازنشستگی پیش از موعد برای پرستاران در بخش دولتی اعمال نشود.