تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3746595
شناسه : 3746595
تاریخ :
جنایات آمریکا منحصر به کودتای ۲۸ مرداد نیست اقتصاد ایران: خسرو معتضد گفت: در رابطه با آمریکا نباید فقط نسبت به کودتای ۲۸ مرداد شکایت کنیم، چون که جنایات آمریکا منحصر به ۲۸ مرداد نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو معتضد در مراسم رونمایی از دادخواست دادگاه شکایت از رژیم آمریکا با موضوع کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ که در لانه جاسوسی برگزار شد، گفت: در رابطه با آمریکا نباید فقط نسبت به کودتای ۲۸ مرداد شکایت کنیم، چون که جنایات آمریکا منحصر به ۲۸ مرداد نیست.

وی با استناد به اسنادی تاریخی افزود: آمریکا تا سال ۱۳۲۰ با ایران روابط عادی داشت، در زمان حاضر شهید رئیسی در آخرین سفر خود به آمریکا ۳ هزار لوح گلی مربوط به دوران هخامنشیان را به کشور بازگرداند. اما همچنان از این الواح گلی در آمریکا موجود است و این‌ها نشان می‌دهد که تخت جمشید در ارائه پرداخت حقوق ساخته شده است نه مانند دیوار چین بدون توجه به حقوق کارگران.

این پژوهشگر تاریخ در رابطه با رابطه آمریکا با ایران ادامه داد: در سال ۱۸۸۵ با آمریکا قرارداد مودت و کشتیرانی منعقد کرده بودیم و ترامپ از این قراردادها بی‌اطلاع بود، ما با مردم آمریکا هیچ مشکلی نداشتیم. در دوران رضا شاه هم رابطه ایران با آمریکا عادی بود.

ادامه دارد…