تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746584
شناسه : 3746584
تاریخ :
بانوان در ایجاد جامعه سالم نقش محوری دارند اقتصاد ایران: شهرکرد-عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد گفت: امر به معروف جامعه‌ای سالم را ایجاد می‌کند که در آن ارزش‌های اخلاقی حاکم می‌شود، بانوان در ایجاد جامعه سالم نقش محوری دارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت الاسلام حمید نادری قهفرخی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک مسئولیت اجتماعی می‌باشد و بر همه مسلمانان واجب است، اظهار کرد: زنان به عنوان محور خانواده نقش بسزایی در شکل‌دهی شخصیت افراد دارند، بانوان به دلیل جایگاه ویژه خود در خانواده و اجتماع تاثیرگذارتر هستند.

وی با بیان اینکه امر به معروف جامعه‌ای سالم را ایجاد می‌کند که در آن ارزش‌های اخلاقی حاکم می‌شود گفت: بانوان در ایجاد جامعه سالم نقش محوری دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه بانوان به عنوان محور خانواده نقش بسیار مهمی در ترویج ارزش‌های اسلامی دارند تصریح کرد: بانوان تأثیرگذاری بیشتری بر محیط اطراف خود دارند نقش آنها در امر به معروف و نهی از منکر برجسته می‌باشد؛ با استفاده از روش‌های مناسب و با صبر و حوصله می‌توانند تأثیر شگرفی بر محیط اطراف خود بگذارند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر سه مرتبه دارد مرتبه اول فرد شخصاً باید از معروف خوشش بیاید و انزجار قلبی از منکر داشته باشد این واجب کفایی نیست بلکه واجب عینی و بر همگان واجب است.

حجت الاسلام نادری یادآور شد: کسی که معروف را دوست داشته باشد به آن عمل می‌کند، نباید اشتباه دیگران پلی برای اشتباه خود فرد باشد؛ فرد باید در فضای کلی جامعه اجازه اجرای منکر را ندهد.

وی درباره نقش ویژه مادران در تربیت فرزندان اذعان داشت: معروف و منکر را بشناسد، یک کودک کاملاً تحت تربیت مادرش می‌باشد، مادر قلباً معروف را باید دوست داشته باشد و از منکر متنفر باشد؛ قسمت عظیمی از ارزش‌های انسانی توسط مادر به فرزند منتقل می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد گفت: ما مرتبه اولامر به معروف را از دست داده‌ایم، امر به معروف و نهی از منکر از حالت اصلی خودش خارج شده و جای معروف و منکر عوض شده است، بانوان می‌توانند با شناخت معروف و منکر فضای نابسامان جامعه را سامان دهند.