تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746535
شناسه : 3746535
تاریخ :
شعر زبان برنده برای بیان مظلومیت غزه/حماسه شاعره های خراسان جنوبی اقتصاد ایران: بیرجند-مسئول دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: شعر زبان برنده ای برای بیان مظلومیت مردم غزه است و در این راستا شب شعری با محوریت مقاومت برگزار کردیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

فاطمه یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ما در حوزه هنری و در بخش ادبیات پایداری توجه ویژه ای به بخش شعر داریم چرا که آن را زبانی گویا برای انعکاس واقعیت‌های این بخش می‌دانیم.

مسئول دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه فلسطین و مقاومت مردم مظلوم غزه نیز از این ابزار به خوبی استفاده شده است، گفت: بعد از شهادت اسماعیل هنیه مسئول دفتر سیاسی حماس که مهمان ما در ایران اسلامی بود تصمیم گرفتیم یک جلسه ادبی با حضور بانوان شاعر با موضوع مقاومت و عنوان «ندای هبه» در استان برگزار کنیم.

یعقوبی با اشاره به اینکه این جلسه با همکاری ستاد ندای هبه، حوزه هنری و سازمان تبلیغات برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه ۶ نفر از شاعران بانوی خراسان جنوبی در وصف مقاومت مردم غزه و انزجار از ترور و آدم کشی رژیم صهیونیستی شعر سرودند.

وی گفت: ادبیات پایداری که در کشور ما بیشتر برای بیان ایثارگری‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس استفاده می‌شود امروز در وصف حماس‌های مردم غزه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مسئول دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری خراسان جنوبی یادآور شد: نکته قابل توجه که مورد استفاده همراهان در جلسه قرار گرفت سخنرانی خانم طاهره میرزایی استاد ادبیات دانشگاه پیام نور بود.

یعقوبی گفت: ما در حوزه هنری سه شنبه آخر هر ماه جلسه شب شعر آئینی داریم که مورد استفاده علاقمندان قرار می‌گیرد.