تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3746516
شناسه : 3746516
تاریخ :
استقلال درگیر مشکلات خودساخته/ دعوا بر سر نخواستن و نرفتن است اقتصاد ایران: قراردادهای عجیب باشگاه استقلال با ۹ بازیکن خارجی تبدیل به چالش جدی برای این تیم قبل از شروع لیگ بیست و چهارم شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر در حالی از پنجشنبه هفته جاری در شهرهای مختلف آغاز می‌شود که همچنان بحث بر سر جذب بازیکن داغ است.

در این بین باشگاه استقلال تهران یکی از فعال‌ترین باشگاه‌هایی بود که در نقل و انتقالات تابستانی اقدام به جذب بازیکن داخلی و خارجی کرد اما پس از تحسین‌های عده‌ای از هواداران در فضای مجازی، نارضایتی کادرفنی و در رأس آنها جواد نکونام در این زمینه مطرح شد.

فرشید سمیعی مدیرعامل باشگاه استقلال در نخستین روزهای مدیریتی‌اش در اقدامی عجیب سراغ بدران کیوسفسکی و آلمیدین زیلیکیچ رفت تا بدون اجازه جواد نکونام اقدام به جذب آنها کند.

وی پس از مدت‌ها درباره جذب بازیکن بدون اجازه کادر فنی آبی‌پوشان پایتخت گفت: در ایران جا افتاده است که همیشه سرمربی باید بازیکن را انتخاب کند. اما در دنیا این‌طور نیست و لزومی ندارد بازیکن را حتماً سرمربی انتخاب کند. اما در ایران فعلاً به این صورت است که سرمربی برای جذب بازیکن تصمیم‌گیری می‌کند.

همین موضوع واکنش منفی جواد نکونام را به همراه داشت اما سرمربی استقلال تصمیم گرفت در این باره سکوت کند تا همچون فصل گذشته وارد جنجال نشوند.

با این حال مشکل جذب بازیکن خارجی در استقلال تبدیل به چالش خیلی جدی برای این تیم در آستانه شروع لیگ برتر شده است.

کوین یامگا، منتظر محمد، آلمیدین زیلیکیچ، دیدیه اندونگ، گائل کاکوتا، جلال الدین ماشاریپوف، رافائل سیلوا، گوستاوو بلانکو و بدران کیوسفسکی ۹ بازیکن استقلال تهران هستند که با باشگاه قرارداد دارند.

این در حالی است که طبق قانون سازمان لیگ فوتبال تنها ۵ بازیکن غیر آسیایی به همراه یک بازیکن از قاره کهن می‌توانند در لیست هر تیم حضور داشته باشند.

استقلال درگیر مشکلات خودساخته/ دعوا بر سر نخواستن و نرفتن است

از این رو باشگاه استقلال قصد فروش یا انتقال قرضی کیوسفسکی، منتظر محمد و کوین یامگا را دارد اما هر سه نفر حاضر به فسخ نیستند و تحت هر شرایطی می‌خواهند برای استقلال بازی کنند.

استقلال تهران قصد داشت کیوسفسکی را در اختیار شمس آذر قزوین قرار دهد اما این باشگاه حاضر به استفاده از او هم نشد تا توانایی‌های فنی این گلر تازه وارد استقلال زیر سوال برود. همچنین منتظر محمد نیز فعلا حاضر به قبول پیشنهاد حضور قرضی دوباره در مس رفسنجان نشده است تا آبی‌ها با پیچیده‌ترین معمای خودخواسته مدیریت شان روبرو شوند.

جواد نکونام نیز اعلام کرده است قطعا کیوسفسکی، یامگا و محمد را تا نیم فصل نمی‌خواهد اما باید دید چه تدبیری از سوی سمیعی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.