تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3746508
شناسه : 3746508
تاریخ :
هشدار حدادی به دوومیدانی‌کاران: در خوابگاه به دنبال مدال نباشید اقتصاد ایران: رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: همه دونده‌های ما توانایی کسب مدال المپیک را دارند فقط به شرط اینکه دچار توهم نشوند، کسی که مدال المپیک می‌خواهد باید نصف عمرش را در استادیوم سپری کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

احسان حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی در گفت وگو با خبرنگار مهر، درخصوص خروج دوومیدانی از لیست رشته‌هایی که قرار بود در بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا حضور داشته باشد، اظهار داشت: این اتفاق با مصوبه شورای المپیک آسیا بوده بنابراین ما تصمیم گیرنده نبودیم. دوست داشتیم در این بازی‌ها حضور پیدا کنیم ولی به هر شکل آنها این تصمیم را گرفتند و ما هم اعتراضی نداریم.

انتظار ما از المپین‌ها در پاریس برآورده شد

وی در مورد ادعای دبیر فدراسیون در مورد تغییراتی که در حال انجام در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب است، توضیح داد: تغییر و تحول آنچنانی نداریم. یکسری کارهایی بود؛ زمانی که ما ورزشکار بودیم دوست داشتیم انجام شود که بتوانیم با کیفیت‌تر تمرین کنیم و مسابقه دهیم. در حال حاضر درگیر انجام این کارها هستیم که ورزشکارانمان راحت‌تر باشند؛ چندان کار بزرگی نیست.

حدادی در واکنش به عملکرد دو دونده ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم گفت: درست است که در زمان آماده سازی این ۲ ورزشکار ما سمتی در فدراسیون نداشتیم ولی اگر این نتایج را پای ما هم بگذارند می‌پذیریم. انتظاری که از این دو نماینده در المپیک وجود داشت همین رکوردها بود. به هر دوی آنها خدا قوت و خسته نباشید می‌گویم. اتفاقا هر جفت آنها را بعد از المپیک هم دیدم و صحبت کردیم باهم و باید ببنیم در آینده چه برنامه‌هایی برای آنها خواهیم داشت.

در مورد پاداش من به رسالتم عمل کردم

او درمورد پاداش‌های تعجب برانگیزی که قبل از آغاز بازی‌های المپیک توسط فدراسیون دوومیدانی برای مدال آوران تعیین شده بود، گفت: رسالت من به عنوان کسی که در صندلی ریاست نشسته است این بود که برای مدال آوران دوومیدانی ایران در المپیک پاداش مشخص کنم. همیشه همینطور بوده که برای مدال آوران از قبل پاداشی در نظر گرفته می‎شد که ما هم همان را مد نظر قرار دادیم. فدراسیون جهانی وقتی ۵۰ هزار دلار پاداش در نظر می‌گیرد منطق من این است که دو برابر آن را در نظر داشته باشم. مطمئن باشید اگر فدراسیون جهانی برای کسب سهمیه هم پاداش در نظر می‌گرفت من هم همین کار را انجام می‌دادم.

هشدار حدادی به دوومیدانی‌کاران: در خوابگاه به دنبال مدال نباشید

حدادی در پاسخ به این پرسش که آیا با این شرایط هنوز هم پای قول‌تان برای کسب ۱۰ مدال در بازی‌های آسیایی هستید؟ گفت: اگر شرایط را مهیا کنند بله حتما چرا که نه؛ دوومیدانی ایران حتی پتانسیل گرفتن ۱۵ مدال در بازی‌های آسیایی را دارد به شرط اینکه همه پای کار باشند. البته من معتقدم گرفتن این تعداد مدال چندان کار شاقی هم نباشد در حالی که ۱۴۴ مدال دراین بازی‌ها توزیع می‌شود. فقط آنچه که مهم است باید همه کمک کنند و ما مشکل و دغدغه نداشته باشیم.

بلدیم برای قهرمانی مدال بگیریم

رئیس فدراسیون دوومیدانی افزود: در همین وضعیت فعلی ما کلی مشکل داریم. وضعیت پیست تارتان ما فاسد شده است؛ تشک‌های پرش ارتفاع، نیزه و وزنه نیز کیفیت لازم را ندارند. شک نکنید اگر شرایط برای ما مهیا باشد ما بلدیم مدال بگیریم.

وی در پاسخ به این پرسش که در المپیک پاریس اکثر رشته‌هایی که روسای فدراسیون‌های آنها از قهرمانان نامی آن رشته بودند خوش درخشیدند آیا شما هم فکر می‌کنید روزی برای دوومیدانی ایران یک یادگاری خوب در عرصه مدیریتی به جای بگذارید؟ گفت: من در واتساپ به ساعی و دبیر تبریک و خسته نباشید گفتم و به سجاد انوشیروانی هم خدا قوت می‌گویم چون در شرایطی که فدراسیون را تحویل گرفت وضعیت خیلی خوب نبود و من فکر می‌کنم در این رشته در آینده شاهد اتفاقات خوبی خواهد بود.

کسی که مدال می‌خواهد نباید در خوابگاه باشد

حدادی ادامه داد: رسالت ما هم این است وقتی آمدیم کار کنیم. خود من ازصدقه سر همین دوومیدانی ایران به مدال المپیک رسیدم. آرزو دارم بچه‌هایمان هم یک روزی مدال المپیک بگیرند. هیچ کاری نشد؛ ندارد. اعتقاد من این است که همه دونده‌های ما توانایی کسب مدال المپیک را دارند فقط به شرط اینکه دچار توهم نشوند. کسی که می‌خواهد مدال المپیک بگیرد باید نصف عمرش را در استادیوم سپری کند و به جای حضور در خوابگاه تمرین و تلاش خود را زیاد کند.