تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3746507
شناسه : 3746507
تاریخ :
زلزله ۴.۴ ریشتری در لس‌آنجلس یک هفته بعد از تکان‌های کالیفرنیا اقتصاد ایران: کمتر از یک هفته بعد از زلزله‌ای شدیدتری که عمده بخش‌های کالیفرنیای جنوبی را لرزاند، زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۴.۴ ریشتر لس‌آنجلس را تکان داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، زلزه‌ای به قدرت ۴.۴ ریشتر لس‌آنجلس را لرزاند. پیش‌تر، زمین‌لرزه‌ای قوی‌تر بخش‌های زیادی از کالیفرنیای جنوبی را لرزانده بود.

سازمان زمین‌شناسی آمریکا کانون این زلزله را در نزدیکی هایلند پارک واقع در شمال شرقی و سه مایلی پاسادینای کالیفرنیا اعلام کرد.

این زلزله همچنین در بخش‌هایی از شمال کالیفرنیا و همچنین سن‌دیگو در جنوب این ایالت احساس شد. اداره آتش‌نشانی لس‌آنجلس اعلام کرد که این زلزله هیچ خسارت زیرساختی یا مصدومی نداشته است. با این حال، زمین‌شناسان گفته‌اند که این زلزله حول ناحیه‌ای رخ داده است که سامانه گسلی موجود در آن، قادر است زلزله‌های ویرانگری ایجاد کند.

زمین‌لرزه‌های بین ۲.۵ تا ۵.۴ ریشتری به طور معمول بدون خسلرت بوده یا به خسارت جزئی منجر می‌شود اما زلزله اخیر لس‌آنجلس به‌دلیل نزدیک بودن فاصله کانونی آن تا پوسته زمین، در مناطق بیشتری احساس می‌شود.