تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746504
شناسه : 3746504
تاریخ :
آخرین وضعیت مرز مهران/ترددها اوج گرفت/پرچمی که برافراشته شد اقتصاد ایران: ایلام-آخرین خبرها در مرز مهران حاکی از آن است که ترددها در این مرز به اوج خود رسیده و بسیاری از زیرساخت های لازم در این مرز برای خدمات رسانی به زوار فراهم است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: مرز مهران این روزها شاهد حضور بی شمار زوار اربعین است.

آمارها نشان می‌دهد تاکنون ۵۳ درصد زوار اربعین در کشور از مرز مهران برای خروج از کشور تردد کرده‌اند.

درب‌های ورودی به ایران و خروجی به کشور عراق بیشتر شود

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام شامگاه دوشنبه ۲۲ مردادماه، در نشست مشترک با استاندار واسط عراق در نقطه صفر مرزی، اظهار داشت: تقاضا داریم درب‌های ورودی و خروجی به کشور عراق بیشتر بود.

وی افزود: با توجه به این‌که ۱۵ و ۱۶ صفر پیک تردد زوار عتبات عالیات است خواستاریم که وسایل نقلیه به میزان مورد نیاز مهیا شود تا زوار در پایانه زرباتیه در شرایط هوای بسیار گرم، معطل نشوند و در اسرع وقت به کربلا منتقل شوند.

استاندار ایلام با اشاره به برنامه‌ریزی خوب کشور عراق در برگزاری باشکوه اربعین، گفت: تأمین مایحتاج و موضوع بهداشت، دارو و درمان ۲۴ میلیون زائر اقدام بسیار سخت و دشواری است که هر ساله دولت عراق به خوبی و با موفقیت از آن سربلند بیرون می‌آید.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: با توجه به درخواست استاندار واسط و برای خدمت‌رسانی شایسته به زوار اباعبدالله الحسین (ع) برای تأمین آب و برق پایانه زرباتیه، ترانس برق اکنون آماده است و دستگاه تبدیل برق ۲۲۰ به برق عراق به‌کارگیری شده و بناست که درخواست داده شود و در این خصوص ما آمادگی لازم را داریم.

تردد ۴۱۲ هزار از مرز مهران

رئیس ستاد اربعین استان ایلام در خصوص ارسال آب و یخ مورد نیاز به مرز زرباتیه عنوان کرد: ما مشکلی در این زمینه نداریم و با تانکر و دیگر وسایل نقلیه، آب و یخ مورد نیاز به آن‌سوی مرز مهران ارسال می‌شود.

آخرین وضعیت مرز مهران/ترددها اوج گرفت/پرچمی که برافراشته شد

وی گفت: برای خدمت‌رسانی به زوار در آن‌سوی مرز (پایانه زرباتیه) طی روزهای آینده، نیروهای هلال احمر به عراق اعزام خواهند شد.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام یادآور شد: از اول صفر تاکنون بیش از ۴۱۲ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند که از این تعداد ۳۱۲ هزار از مرز مهران راهی عتبات عالیات شدند و مابقی از مرز مهران وارد کشور شدند.

استاندار واسط عراق نیز در این نشست گفت: برای جلوگیری از وقوع تصادفات، از امروز تردد کامیون در محورهای مواصلاتی منتهی به کربلا ممنوع اعلام شد.

محمد جمیل المیاحی افزود: اکنون روزانه ۵۰ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی استان واسط تردد می‌کنند و اگر به خوبی بر محورها نظارت نشود شاهد افزایش تصادفات و تلفات خواهیم بود.

وی ادامه داد: از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای برگزاری اربعینی باشکوه، با تعامل بین دو استان ایلام و استان واسط استفاده خواهیم کرد.

آئین برافراشته شدن پرچم امام حسین (ع) در پایانه زرباطیه عراق

فعالیت مبلغان گروه‌های جهادی در مرز مهران

روایت خبرنگار مهر از خدمات رسانی مواکب در مرز مهران

گزارش وضعیت تردد زوار اربعین طی شامگاه دوشنبه

آمار روزانه تردد زوار اربعین در مرزها ۶ گانه در حال افزایش است

سردار حسین ساجدی نیا معاون عملیات فراجا ظهر دوشنبه در جلسه قرارگاه اربعین در مرز مهران گفت: امسال برنامه ریزی های خوبی در حوزه انتظامی صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم به مانند سال گذشته اربعین خوبی را رقم بزنیم.

وی، مرز مهران را یکی از گذرگاه‌های اصلی اربعین دانست و افزود: برابر پیش بینی‌های صورت گرفته بیش از ۵۰ درصد از زائران حسینی به علت سهولت و دسترسی آسان مرز بین المللی مهران را برای عزیمت به عتبات عالیات انتخاب می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه اظهار کرد: امسال نیز به مانند سال‌های گذشته تردد زائران حسینی از ابتدای ماه صفر شروع و به تدریج امار روزانه تردد زائران سیر افزایشی داشته است.

سردار ساجدی نیا با بیان اینکه متناسب با افزایش تردد زائران حسینی نیروهای کمکی در راستای ارائه خدمات انتظامی، ترافیکی و گذرنامه‌ای در اختیار انتظامی استان قرار گرفته است، گفت: از ۲۰ مرداد ماه یگان‌های ویژه با بکارگیری نیروهای زن و مرد علاوه بر اقدامات کنترلی به پلیس گذرنامه در راستای تسهیل در خروج زائران در گیت های خروجی نیز کمک می‌کنند.

آخرین وضعیت مرز مهران/ترددها اوج گرفت/پرچمی که برافراشته شد

آخرین وضعیت مرز مهران/ترددها اوج گرفت/پرچمی که برافراشته شد

آخرین وضعیت مرز مهران/ترددها اوج گرفت/پرچمی که برافراشته شد

آخرین وضعیت مرز مهران/ترددها اوج گرفت/پرچمی که برافراشته شد