تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746468
شناسه : 3746468
تاریخ :
بررسی پروژه‌های عمرانی/ جاده دهدشت به خیرآباد بودجه ندارد اقتصاد ایران: دهدشت_ فرماندار کهگیلویه گفت: جاده دهدشت به خیرآباد در خصوص توسعه و زیر ساخت باند دوم هیچ گونه بودجه ای ندارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمزه محقق زاده دوشنبه شب در نشست با خبرنگاران به بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی و مشکلات موجود در شهرستان پرداخت و افزود: در حوزه عمرانی اقدامات مختلفی انجام شده و برنامه‌های متعددی در دست اجراست که نیازمند همکاری بیشتر دستگاه‌های ذیربط و خبرنگاران است.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به فضای منفی موجود در شبکه‌های اجتماعی گفت: تبیین و صحت‌سنجی شایعات در فضای مجازی بر عهده خبرنگاران است و وظیفه آنان روشن‌سازی و پیگیری مطالبات مردم است.

وی به تعداد معدود خبرنگاران فعال در شهرستان اشاره کرد و افزود: تعداد خبرنگاران فعال و خوب در شهرستان کمتر از ده نفر هستند و نیاز است که خبرنگاران مشکلات را به درستی گزارش و خدمات نظام را تبیین کرد.

مدیر ارشد اجرایی کهگیلویه، شورای شهرهای دهدشت، سوق و… را ملزم به پاسخگویی مطالبات مردم و رسانه دانست و گفت: نافی عملکرد ضعیف شورای شهر نیستیم و باید دید آیا در کار شهردار دخالت دارند و یا در موضوع نظارت بر کار شهرداری به وظیفه خود عمل می‌کنند؟.

محقق زاده در حوزه عمرانی به کلنگ‌زنی پروژه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: کلنگ‌زنی بیمارستان جدید دهدشت که یکی از پروژه‌های مهم است، در ضلع غربی و نزدیک جاده سلامت به زودی انجام خواهد شد.

وی با انتقاد از عملکرد برخی پیمانکاران افزود: در حوزه پیمانکاری، برخی از پیمانکاران ضعیف عمل می‌کنند و این به دلیل عدم تعریف بودجه مناسب و تعهدات پیمانکاران است.

محقق زاده تصریح کرد: انتظار می‌رود پیمانکارانی با توانایی اجرایی بهتر به کار گرفته شوند.

فرماندار کهگیلویه به وضعیت پروژه‌های راه‌سازی نیز پرداخت و تاکید کرد: پل روگذر و زیرگذر ورودی در ادامه جاده پاتاوه به دهدشت در دستور کار قرار دارد و مناقصه برای اجرای آن با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان به زودی برگزار می‌شود.

وی همچنین در خصوص آبرسانی به حومه غربی و چهار شهر شهرستان گفت: رفع معارضات ورودی از وظایف راه و شهرسازی است و در حال پیگیری این مسئله هستیم.

در ادامه این نشست، فرماندار از عملکرد مثبت اداره محیط زیست و منابع طبیعی در کنترل آتش‌سوزی‌های اخیر تقدیر کرد و به استفاده از هواپیمای آبپاش برای اولین بار در سطح شهرستان اشاره کرد.

محقق زاده ادامه داد: مزرعه داران به توصیه کارشناسان کشاورزی توجه نمی‌کنند و همین دلیل باعث آسیب زدن به طبیعت و بروز آتش سوزی‌ها شده است.

وی خاطر نشان کرد: مسببان آتش سوزی‌ها به دستگاه قضائی معرفی شده و متولیان بشدت پیگیر این موضوع هستند.

فرماندار شهرستان کهگیلویه به توسعه و زیر ساخت باند دوم دهدشت به خیرآباد اشاره و تاکید کرد: تاکنون هیچ بودجه‌ای در نظر گرفته نشده است.

محقق زاده همچنین به مشکلات موجود در بخش‌هایی مانند بازار شب دهدشت، روشنایی تونل‌ها، و وضعیت دست‌فروشان پرداخت و گفت: شهرداری آمادگی دارد با قیمت مناسب، بازار امام رضا را در اختیار فروشندگان و دست‌فروشان قرار دهد و انتظار می‌رود مسؤولین نیز از این موضوع استقبال کنند.

محقق‌زاده با اشاره به اینکه ۱۵ سال است بازار شب در مجاورت فرمانداری و مرکز ثقل امنیتی، سیاسی و فرهنگی شهرستان دایر شده است، گفت: این بازار باید جابجا شود.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: با هماهنگی شهرداری سه نقطه برای بازار شب در نظر گرفته شده که بازار امام رضا بهترین موقعیت است و شهرداری با قیمت نازل غرفه‌ها را در اختیار کسبه بازار شب قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم بازار را ساماندهی کنیم و جلساتی برگزار کردیم، اما کسبه بازار شب همکاری لازم را ندارند و ۱۵ سال است خلاف ضوابط اینجا مستقر شدند و به نوعی احساس مالکیت دارند.