تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746383
شناسه : 3746383
تاریخ :
۳۵ هزار گیلانی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند اقتصاد ایران: رشت- سخنگوی ستاد اربعین گیلان گفت: شمار ثبت نام گیلانی ها در سامانه سماح به مرز ۳۵ هزار نفر رسیده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد احمدی ادیب شامگاه دوشنبه در برنامه قدم قدم تا اربعین با اشاره به استقبال مردم گیلان از پیاده‌روی عظیم اربعین اظهار کرد: اعزام مواکب گیلانی به ۲ شهر نجف اشرف و کربلای معلی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اکثریت مواکب گیلانی تجهیزات خود را به کشور عراق و ۲ شهر نجف و کربلا اعزام کرده و در حال استقرار هستند، افزود: خوشبختانه امسال ثبت نام زائرین به اربعین رونق بیشتری نسبت به سال گذشته داشته است.

احمدی با بیان اینکه ۳۴ هزار و ۸۴۷ نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند که از این تعداد ثبت‌نام ۳۳ هزار و ۹۸۰ نفر با پرداخت حق بیمه قطعی شده است، گفت: از آمار ثبت نام گیلانیان در سامانه سماح، ۲۳ هزار و ۵۸۲ در قالب گروه و مابقی به صورت تک نفره اعزام خواهند شد.

وی از انجام ۵۲ سفر با وسیله نقلیه اتوبوس از گیلان به مرز عراق خبر داد و ادامه داد: از ابتدای انجام فرآیند اعزام زوار به مرزهای عراق، تاکنون بیش از یک هزار مسافر از گیلان به مرز مهران و و خسروی اعزام شده و ۷۲ اتوبوس نیز برای انجام فرآیند جابجایی مسافر در نظر گرفته شده است.

احمدی بر ضرورت توجه به انجام واکسیناسیون سرخک توسط افراد زیر ۱۵ سال تاکید کرد و افزود: طی صحبت‌های انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی تیم‌های پزشکی در فرودگاه رشت و پایانه‌های اتوبوسی مستقر شده و غربالگری زائرین در حال انجام است.