تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3746337
شناسه : 3746337
تاریخ :
حماس: اعتراف گالانت، دروغگویی نتانیاهو به دنیا را ثابت کرد اقتصاد ایران: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که اعتراف یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، دروغگویی بنیامین نتانیاهو به همه دنیا و خانواده‌های اسرا را ثابت کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که اعتراف گالانت به اینکه رژیم اسرائیل مسبب تاخیر در دستیابی به توافق مبادله اسرا است، آنچه را که قبلا می‌گفتیم مبنی بر اینکه نتانیاهو به همه دنیا و خانواده‌های اسرا دروغ می‌گوید، ثابت کرد.

عزت الرشق اظهار داشت که جنبش متبوعش در نهایت نرمش و انعطاف و به شیوه‌ای مثبت با بندهای ذکر شده در طرح اعلامی بایدن و قطعنامه شورای امنیت برای تسهیل دستیابی به توافق تعامل داشته اما در مقابل نتانیاهو در نهایت سرسختی با آن تعامل کرد و همچنان از رسیدن به توافق آتش‌بس و مبادله اسرا طفره می‌رود.

الرشق گفت همه دنیا باید نتانیاهو و دولت او را برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه و دستیابی به توافق مبادله اسرا تحت فشار قرار دهد، زیرا پیروزی مدنظر او توهم و سرابی بیش نیست.

بنا به گزارش شبکه 12 رژیم صهیونیستی، گالانت در برابر کمیته روابط خارجی و امنیت از نتانیاهو انتقاد کرده و گفته است که «نخست وزیر از آن شجاعتی که به صورت علنی نشان می‌دهد، در پشت درهای بسته چیزی نمی‌گوید».

او گفته است: ما یازدهم اکتبر گذشته خواستیم به لبنان حمله کنیم ولی کابینه با این درخواست موافقت نکرد و الان هم توصیه به این حمله نمی‌کنم».

وزیر جنگ رژیم اسرائیل همچنین درباره تبادل اسرا نیز گفته است که توافق تبادل اسرا به دلیل (مواضع) اسرائیل هم به تأخیر افتاد ولی اگر این رژیم محور صلاح الدین (مرز بین غزه و مصر) را برای دو ماه ترک کند، دیگر اتفاقی (تبادل اسرایی) صورت نخواهد گرفت. 

گالانت همچنین گفته است که «من می‌شنوم که بر طبل جنگ می‌کوبند و از پیروزی مطلق سخن می‌گویند ولی این جنگ ما، قمار خواهد بود». 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین طی نشستی که با این کمیته داشته، در پاسخ به اعضای حزب لیکود (حزب حاکم به رهبری نتانیاهو) که خواهان حمله به لبنان بوده‌اند، گفته است: شرایط جنگ در لبنان الان کاملا برعکس ابتدای جنگ است.

انتهای پیام/