تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3746302
شناسه : 3746302
تاریخ :
فشار بر رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس دائمی در غزه لازم است اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه ترکیه در گفتگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود بر لزوم اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای دستیابی به آتش‌بس دائمی در غزه تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه امروز دوشنبه طی گفتگوی تلفنی با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود بر لزوم اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای دستیابی به برقراری آتش‌ بس پایدار در غزه تاکید کرد.

اونجو کچه‌لی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که این مکالمه تلفنی به درخواست آنتونی بلینکن انجام شده است.

بر این اساس، طرفین در گفتگوی تلفنی روند به اصطلاح مذاکره میان اشغالگران قدس و حماس و همچنین تنش های فزاینده در منطقه را بررسی کردند.

فیدان اعلام کرد که ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس و تداوم کشتار فلسطینیان بار دیگر نشان داد که صهیونیست ها تمایلی ندارند با حماس آتش‌ بس کند.

وزیر امور خارجه ترکیه با یادآوری اینکه حماس تا کنون در خصوص آتش‌بس رویکرد سازنده‌ ای نشان داده است، گفت که به‌ خاطر دستیابی به آتش‌ بس دائمی باید بر رژیم صهیونیستی فشار وارد شود.

فیدان ضمن ابراز نگرانی از تشدید تنش ها در منطقه تصریح کرد که این رژیم باید از اقدامات تحریک‌ آمیزی که باعث گسترش بیشتر درگیری می‌ شود، اجتناب کند.