تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746290
شناسه : 3746290
تاریخ :
تخصیص ۶۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های آب و فاضلاب شهر مراغه اقتصاد ایران: تبریز-مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تخصیص ۶۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های آب و فاضلاب شهر مراغه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، هاشم امینی با بیان این‌که سیاست اصولی وزارت نیرو تسریع در تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی است گفت: باید برای به پایان‌رساندن پروژه‌هایی مانند احداث خطوط شبکه فاضلاب شهرک امام حسن (ع) مراغه و مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اقدام شود.

وی ادامه داد: برای تکمیل مدول سوم این تصفیه‌خانه آب شرب به ۱۵ میلیارد تومان و برای احداث خط انتقال آب به شهرک امام حسن (ع) ۱۰ میلیارد تومان تخصیص خواهد یافت.

به گفته امینی در حال حاضر ۲۶۵ تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور وجود دارد جایگزینی پساب آن‌ها با آب خام در بخش صنعت و کشاورزی از اولویت‌های وزارت نیرو به شمار می‌آید.

مدیرعامل آبفای کشور افزود: جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهری علاوه بر الزامات و ضرورت‌های زیست محیطی و بهداشتی، به عنوان تأمین‌کننده بخشی از منابع آب نامتعارف به شمار می‌آید و بازچرخانی آب کمک شایانی به پایداری تأمین آب در مصارف گوناگون می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت پساب به عنوان یک منبع پایدار آب برای مصارف غیرشرب، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بخشی از نیاز آبی صنایع بزرگ را از پساب تأمین کرده است و ۶۴ قرارداد واگذاری پساب به روش بیع متقابل با ارزش روز ۱۰۸ هزار میلیارد تومان منعقد شده است.