تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746286
شناسه : 3746286
تاریخ :
هیچ باشگاهی حق توزیع و تجویز دارو و مکمل را ندارد اقتصاد ایران: تبریز - رئیس هیات پزشکی ورزشی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۸ باشگاه در سطح استان مجوز رسمی فعالیت پزشکی دارد، گفت: به شرط داشتن پزشک هم هیچ باشگاهی حق توزیع و تجویز دارو و مکمل را ندارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، یونس قوام لاله عصر دوشنبه در نشست خبری و صمیمی با اصحاب رسانه افزود: هیأت پزشکی ورزشی آذربایجان شرقی با ۵۳ هیأت ورزشی درگیر و همراهی می‌کند که انتظارمان افزایش این ارتباط و همکاری بین هیأت‌های ورزشی می‌باشد.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان با بیان اینکه از مدیرکل اداره ورزش و جوانان انتظار حمایت و همراهی داریم، عنوان کرد: چون رسالتمان پشتیبانی از ورزش قهرمانی و سلامت همگانی است در تلاش هستیم با هیأت‌های ورزشی ارتباط ۲ سویه داشته باشیم.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان یادآور شد: با باشگاه‌های سراسر تبریز تفاهم نامه‌ای تنظیم کردیم و صدور بیمه‌های ورزشی و ارائه خدمات درمانی برای ورزشکاران را تسهیل کردیم.

وی با بیان اینکه ما میراث داران مسئولین گذشته در این هیأت ورزشی هستیم، خاطرنشان کرد: آمار سازمان یافته یا همان بیمه شده ورزشی در رشته‌های مختلف ورزشی متفاوت می‌باشد و بیشترین آن در ورزش‌های تیمی فوتبال و والیبال بوده و در رشته‌های انفرادی کاراته و تکواندو که در این بین با هیأت‌های ورزش دانش آموزی و دانشجویی و همچنین بسیج ورزشکاران ارتباط خوبی برقرار کردیم تا به اهداف عالی هیأت دست بیابیم.

قوام لاله با اشاره به رویکرد هیأت که نظارت بر توسعه ورزش پاک می‌باشد، توضیح داد: با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان، اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز و همچنین داوطلبین ورزشکار که با دریافت فقط ایاب ذهاب در امر نظارت بر باشگاه‌های ورزشی بویژه باشگاه‌های بدنسازی به ما کمک می‌کنند که تا حدود زیادی از این باشگاه‌های ورزشی در سطح شهرستان تبریز را بازرسی کردیم.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان با اشاره به وجود دستگاه‌های پیشرفته در کلینیک تخصصی این هیأت اظهار داشت: به دنبال کسب مجوز و راه اندازی بخش ایفمارک در شهرستان تبریز هستیم تا به سمت تخصصی بودن حرکت کنیم و ورزشکاران استان و منطقه از این پتانسیل بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه از معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مجوز و پروانه صلاحیت دار داریم، یادآور شد: ۸۰ درصد هزینه‌های کلینیک تخصصی هیأت به شرط داشتن بیمه ورزشی برای ورزشکاران تخفیف داده می‌شود.

قوام لاله اضافه کرد: ورزشکاران با پرداخت ۹۵ هزار تومان برای بیمه ورزشی یک ساله می‌توانند تا سقف ۹۵ میلیون تومان هزینه پزشکی و خدماتی دریافت کنند.

وی آمار سازمان یافته ورزشکاران تمامی رشته‌های ورزشی را (بیمه شده ورزشی) در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر عنوان کرده و توضیح داد: از این تعداد ۶۱۱ نفر آسیب دیده بودند که ۱۰۹ نفر خانم و ۵۰۲ نفر آقا بودند.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان بیشترین آسیب دیدگی در بین رشته‌های ورزشی را به ترتیب فوتبال، کاراته، تکواندو و قایقرانی عنوان کرد. یکی از اهداف هیأت این است که ۱۰ الی ۱۲ درصد جمعیت استان را به سمت ورزش ترغیب کنیم.

وی به یکی از برنامه‌های هیأت که برگزاری جشنواره تابان است اشاره کرده و گفت: در این جشنواره که در یکی ۲ ماه آینده برگزار خواهد شد از باشگاه‌های همراهی کننده تجلیل خواهیم کرد.