تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746284
شناسه : 3746284
تاریخ :
سپاه در جامعه دو نقش مهم نظامی و فرهنگی دارد اقتصاد ایران: تبریز - فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه اهداف و وظایف مختلفی در سپاه پاسداران داریم، گفت: هم نقش نظامی داریم و هم نقش فرهنگی و دینی ایفا می کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر عباسقلی زاده عصر دوشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار افزود: سپاه پاسداران هم در مأموریت‌های نظامی و امنیتی و هم مأموریت‌های قرآنی، سیاسی، فرهنگی و دینی انجام وظیفه می‌کند.

فرمانده لشکر عاشورا آذربایجان شرقی با اشاره به همکاری با کلیه فعالین فرهنگی عنوان داشت: سپاه در فعالیت‌های درون نهادی و برون نهادی که شامل تمامی اقشار مردم می‌شود و همچنین در تشکیل حلقه‌های صالحین که بر مبنای موازین دینی و شرعی است همکاری می‌کند.

سردار عباسقلی زاده در بحث خدمت رسانی به مردم خاطرنشان کرد: با توجه به بروز حوادث مترقبه و بیماری‌های اپیدمی مثل کرونا همیشه در کنار مردم بودیم و خواهیم بود.

وی در خصوص انتقام از رژیم منحوس صهیونیستی تاکید کرد: ما باید گوش به فرمان فرماندهی کل قوا باشیم و مطیع فرمان ایشان باشیم و هر تصمیمی در این مورد داشته باشند که مطمئناً خیر خواهد بود قبول کنیم.

سردار عباسقلی زاده با بیان اینکه نقش خبرنگاران هر رسانه‌ای در پیگیری مسائل فرهنگی و امر به معروف نسبت به رسانه‌ای دیگر متفاوت است و باید از همه ادارات دخیل در این امر مطالبه کرد تا رویکرد مدیران رده بالای استان مشخص شود.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به این موضوع که سپاه در قضیه کرونا بیشتر از جامعه پزشکی وارد عرصه شد، اذعان داشت: در امر خدمت رسانی در تمامی دولت‌ها پای کار بودیم و همراه برنامه‌های اقتصادی و عمرانی هر دولتی هستیم تا شاهد گشایش مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم مستضعف کشورمان باشیم.

وی در مورد ممنوعیت تبلیغ انتخاباتی برای نظامیان بویژه سپاه توضیح داد: هیچ سپاهی حق تبلیغ عمومی ندارد ولی در جمع خصوصی و شخصی مشکلی برای اظهار نظر در انتخابات ندارد.

سردار عباسقلی زاده در مورد تیمداری در سپاه عاشورا و تعیین بودجه ورزشی در این سازمان اظهار کرد: هشت سال قبل در مدیریت تیم تراکتور نقش داشتیم ولی بدلیل افزایش هزینه تیم داری، مالکیت این تیم را به فردی که درخواست مالکیت این تیم ورزشی را داشت، داده شد و این طور نیست که سپاه فقط در یک حوزه ورزشی فعالیت کند چرا که رسالتمان حمایت و حضور در چندین رشته ورزشی می‌باشد لذا در بحث تجلیل از قهرمانان ورزشی و ورزشکارانی که با رویارویی نمایندگان رژیم غاصب اسرائیل خودداری کردند فعال هستیم و در کنار این عزیزان خواهیم بود و همچنین در مورد بودجه ورزشی باید بگویم که بودجه‌ای در کار نبود بلکه از درآمد پروژه‌های عمرانی تیم داری می‌کردیم.

وی با اشاره به تأثیر مستقیم برخوردهای بعضاً ناشایست هیأت امنای مساجد در رجوع جوانان به مساجد، عنوان داشت: حجت الاسلام والمسلمین ذاکری مسئول رسیدگی بر مسائل هیأت امنای مساجد و پایگاه‌های بسیج انتخاب شدند تا بر این رویکرد نظارت کند ولی نباید تمامی مشکلات و محدودیت‌ها را به پای هیأت امنای مساجد نوشت بلکه پدر و مادر و معلمین نیز در این امر دخیل و نقش ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه، عنوان کرد: خشکسالی و کمبود بارش‌ها عامل وضعیت دریاچه ارومیه است و در مسیر احیای این دریاچه طرح پیشنهاد انتقال آب خزر به دریاچه ارومیه را برای رفع مشکل خشکسالی در سال ۹۸ به دفتر ریاست جمهوری ارائه دادیم که به احیای ۱۰۰ درصدی و حتی فراتر از آن پیش برویم که از مضرات زیست محیطی جلوگیری کرده و در امر انتفاع مردم و بخش کشاورزی استان‌های شمالغرب و اشتغال منطقه کمک می‌کند.

فرمانده سپاه عاشورا اضافه کرد: مطالبه گری ۲ بعد دارد یکی اینکه بر موضوع اشرافیت داشته و نیت اصلاح کردن داشته باشیم و بعد دیگر ارائه راه کار می‌باشد، مثلاً وعده نمایندگان در زمان تبلیغات را می‌توان در دوران راهیابی به مسئولیت می‌توان پیگیری کرد و سپاه در این مورد در کنار شما هستیم و شاید زودتر از شما هم پیگیر باشیم.

در حاشیه این مراسم از برترین‌های مسابقه تجلیل به عمل آمد و مینا نوعی عکاس خبرگزاری مهر به عنوان عکاس برتر معرفی شد.

سپاه در جامعه دو نقش مهم نظامی و فرهنگی دارد

همچنین پوستر هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با حضور فرمانده سپاه عاشورا و جمعی از اصحاب رسانه استان رونمایی شد.