تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3746272
شناسه : 3746272
تاریخ :
پیام های انتخاب «یحیی سنوار» به جای شهید «اسماعیل هنیه» اقتصاد ایران: انتشار خبر جانشینی «یحیی سنوار» به جای شهید «اسماعیل هنیه» در دفتر سیاسی جنبش حماس، خشم صهیونیست‌ها را به همراه داشته است. آنها به خوبی می‌دانند که این انتخاب، وضعیت را در مواجهه با نیروهای مقاومت فلسطین به ویژه در غزه بدتر از قبل خواهد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پس از شهادت «اسماعیل هنیه» به دست رژیم تروریست صهیونیستی، جنبش حماس در اقدامی شجاعانه، «یحیی سنوار»، رهبر حماس در نوار غزه را به عنوان جانشین «اسماعیل هنیه» در جایگاه رئیس دفتر سیاسی این جنبش انتخاب کرد. انتخاب «یحیی سنوار» منعکس کننده پیام‌های متعددی برای رژیم صهیونیستی و غرب و موجب ایجاد پیامدهای مثبتی در محور مقاومت و  ایستادگی ملت فلسطین به ویژه مردم غزه خواهد شد.

 

 پیام های انتخاب «یحیی سنوار» 

جایگزین شدن «یحیی سنوار» به جای «اسماعیل هنیه»، به شدت صهیونیست‌ها را عصبانی کرد. این انتخاب، پیام‌های مستقیمی برای رژیم صهیونیستی به همراه داشته و می‌تواند اثرات متعددی بر جبهه جنگ و آینده نوار غزه بگذارد.

1.همآورد خواهی حماس با رژیم صهیونیستی

«یحیی سنوار»، یکی از سه رهبر حماس است که رژیم صهیونیستی، وی را به عنوان هدف اصلی جنگ در فهرست ترور خود قرار داد. اما پس از گذشتِ بیش از 10 ماه از جنگ در نوار غزه، صهیونیست‌ها به جز انتشار یک تصویر تیره که حاوی چهره هم نیست، هیچ اثری از «سنوار» پیدا نکرده‌اند. صهیونیست‌ها، منزل قدیمی تخریب شده وی در نوار غزه را برای چندین بار و منزل و محل کار برادرش را در این منطقه تخریب کرده اند، اما از او هیچ اثر نیافته‌اند. انتخاب فردی به ریاست دفتر سیاسی- که صهیونیست‌ها با وجود تخریب تمام نوار غزه با تانک‌های خود، حتی اثری از وی پیدا نکرده‌اند- نوعی همآوردخواهی برای رژیم صهیونیستی در میادین اطلاعاتی و عملیاتی است.

2.نزدیکی «یحیی سنوار» با ایران و ومحور مقاومت

انتخاب «یحیی سنوار»، در عمل به معنای انتخاب فردی است که به مانند «شهید اسماعیل هنیه»، روابط نزدیکی با ایران و محور مقاومت دارد.  انتخاب «سنوار» به جای «اسماعیل هنیه» به معنای نزدیک تر شدن حماس به ایران در دوره جدید است که خود این امر خشم صهیونیست‌ها را بیشتر می‌کند.

فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , نوار غزه , جنبش مقاومت اسلامی |حماس , اسماعیل هنیه , یحیی سنوار ,

3.انتقال مدیریت جنگ از رهبران سیاسی به رهبران امنیتی و نظامی

«اسماعیل هنیه» در ساختار جنبش حماس یک مقام سیاسی محسوب می شد که یک دوره به ریاست کابینه فلسطین نیز رسیده بود. در مقابل «یحیی سنوار»، فرماندهی حماس در نوار غزه را پیش از این برعهده داشته است. «سنوار»، یک شخصیت امنیتی است که چالش‌های امنیتی متعددی را برای رژیم صهیونیستی به وجود آورده است. از جمله آنها، همآوردخواهی هایی است که او با دشمن داشته است. مثلاً در ششمین ماه جنگ، یکبار با ظاهر شدن در خیابان‌های غزه، به شدت صهیونیست‌ها را عصبانی کرد. او پیش از این نیز، پس از بمباران خانه‌اش، با حضور در ویرانه‌های آن و انتشار تصویری از خود بر روی مبلمان خانه‌اش این همآوردخواهی را با صهیونیست‌ها انجام داده بود.

این شخصیت امنیتی حالا در رأس حماس قرار گرفته است و به جای «اسماعیل هنیه» این جنبش را اداره خواهد کرد. این به معنای آن است که صهیونیست‌ها از این پس در گرفتاری‌های امنیتی بیشتری گرفتار خواهند شد؛ چرا که حماس تمام مدیریت جنگ و حماس را به رهبرانی واگذار کرده است که در داخل غزه بوده، با نگاه امنیتی و نظامی خود در مقابل دشمن قرار می‌گیرند. در این وضعیت، قطعاً انتخاب‌های امنیتی و نظامی از اولویت‌های بیشتری برخوردار خواهند بود.

4.انتقال مدیریت حماس به داخل غزه

اگرچه تصمیم‌گیری در خصوص اجرای عملیات «طوفان الاقصی»، در داخل فرماندهی شاخۀ نظامی صورت گرفت اما همچنان، رهبران غزه در طول جنگ، در قطر حضور داشتند و تصمیمات کلی جنبش از آنجا اتخاذ می‌شد. با انتخاب «یحیی سنوار» به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس، تصمیم‌گیری کلی در حماس به داخل حماس و به یک شخصیت امنیتیِ نزدیک به ایران سپرده شد. این انتقال به معنای آن است که حالا صهیونیست‌ها روزهای سخت تری را نسبت به گذشته انتظار خواهند کشید.

ضمن اینکه، حماس با این انتقال، تمام تلاش‌های دشمن برای جدا کردن غزه از دفاتر خارجی حماس در بیرون از سرزمین‌های فلسطینی را ناکام کرد و مدیریت حماس را به داخل اراضی فلسطین باز گرداند.

 

 

در مجموع به نظر می‌رسد با انتخاب «یحیی سنوار» به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس، عملاً این جنبش تمام توان و مدیریت خود را به عرصه مقاومت میدانی انتقال داده است و با تمرکز تمام قوای خود در داخل نوار غزه، مسیر مقاومت برابر دشمن صهیونیستی را متمرکز تر از گذشته، کرده است. نشانه‌های این انتقال در میدان در حال آشکار شدن است. از سرگیری حملات موشکی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین، کمین‌های ترکیبی مقاومت و تقویت انگیزه مردم در نوار غزه از جمله این نشانه‌ها است که در یازدهمین ماه جنگ شاید کسی انتظار آن را نداشت و همه اینها از برکت خون شهید «اسماعیل هنیه» است که با جایگزینی «یحیی سنوار» خود را آشکار می‌سازد.

انتهای پیام/