تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3746255
شناسه : 3746255
تاریخ :
سوئیس در اندیشه همکاری نظامی با ناتو اقتصاد ایران: گزارش های رسانه ای حاکی از چرخش سوئیس از سیاست بی طرفی و تمایل به افزایش همکاری با ناتو است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، بنا به گزارش های رسانه ای، دولت سوئیس افزایش همکاری نظامی با ناتو و کنار گذاشتن سیاست بی طرفی را در دست بررسی دارد.

خبرگزاری Blick روز یکشنبه با استناد به پیش نویس سندی گزارش داد که دولت سوئیس احتمال دارد برای تقویت همکاری نظامی با ناتو، سیاست امنیتی خود را تغییر دهد. موضوعی که نشان دهنده تغییر قابل توجهی در سیاست دیرینه بی طرفی این کشور خواهد بود.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع فدرال سوئیس اواخر ماه میلادی جاری گزارشی در خصوص سیاست امنیتی این کشور در سال های آینده ارائه خواهد کرد.

در پیش نویس این سند، افزایش همکاری با ناتو به عنوان تقویت توانمندی‌های دفاعی سوئیس پیشنهاد شده است.

در گزارش این رسانه به استناد پیش نویس سند مذکور آمده، ناتو در آینده ای قابل پیش بینی ضامن امنیت اروپا خواهد بود، در نتیجه این معیار برای ارتش‌های مدرن غربی است و استانداردهای فناوری نظامی غرب را تعریف می‌کند.

سوئیس طبق قانون اساسی خود سیاست بی طرفی دائمی را در پیش گرفته است. بنا به این قانون، تعهدات سوئیس براساس اصل بی طرفی شامل خودداری از درگیر شدن در جنگ، ممنوعیت ارسال تسلیحات به مناطق جنگی از یا از طریق خاک خود و ارائه نیروهای مزدور به کشورهای درگیر در نبردهای مسلحانه و همچنین تضمین دفاع از خود است.