تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746248
شناسه : 3746248
تاریخ :
راه اندازی پارکینگ اختصاصی در عراق برای بازگشت زوار به مرز خسروی اقتصاد ایران: کرمانشاه- وزیر کشور از راه اندازی پارکینگ اختصاصی در عراق برای بازگشت زوار به مرز خسروی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه هماهنگی مسئولان ستاد اربعین کرمانشاه که در سالن جلسات پایانه مرزی برگزار شد، اظهار کرد: طی بازدید ستاد مرکزی از مرز عراق و ایران روند تردد زوار و زیر ساخت‌ها بررسی و همچنین با پیگیری‌های انجام شده مصوبات سفر پیشین به مرز خسروی انجام گرفته است.

وی افزود: آمادگی برای ایجاد سایبان‌ها، راه‌اندازی گیت‌های خروجی توسط دستگاه‌ها و همچنین فعالیت موکب‌ها دز مرز خسروی انجام گرفته.

وزیر کشور هم‌چنین به وضعیت مرز از سوی کشور عراق نیز اشاره و تصریح کرد: از سوی کشور عراقی نیز در مرز منذریه احداث سایبان، فعالیت موکب‌ها، راه‌اندازی پارکینگ‌ها، حمل و نقل روان و آسفالت جاده‌ها به خوبی انجام شده است.

وحیدی خاطر نشان کرد: احداث پارکینگ‌ها برای وسایل نقره شخصی در فواصل مشخصی در قصر شیرین و مرز خسروی ایجاد شده تا پس از آن با وسایل حمل و نقل عمومی جابه‌جا شوند.

وی با تاکید بر افزایش تردد در مرز خسروی، بیان کرد: با توجه به آمار اعلام شده امسال تردد از مرز خسروی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته و اکنون این مرز آمادگی بالایی برای تردد زوار خواهد داشت.

وحیدی به مدیریت سفر توسط زوار تاکید کرد و گفت: از زائران تقاضا می‌شود هر مرزی که برای خروج و تردد انتخاب کردند در مسیر بازگشت نیز از همان مرز اقدام کنند.

وی در پایان یادآور شد: بر اساس رایزنی صورت گرفته با مسئولان عراقی مقرر شده پارکینگ اختصاصی برای بازگشت زائران اربعین به مقصد مرز خسروی اختصاص پیدا کند.