تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3746243
شناسه : 3746243
تاریخ :
روسیه: آژانس به حمله اوکراین به نیروگاه زاپروژیا ورود کند اقتصاد ایران: مدیر عامل شرکت انرژی هسته‌ای روس اتم روسیه از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست حمله به نیروگاه اتمی زاپروژیا را محکوم کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مدیر عامل شرکت انرژی هسته‌ای روس اتم روسیه از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست تا به حمله اخیر پهپادی اوکراین به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا فراتر از یک محکومیت ساده رسیدگی کند.

«الکسی لیخاچف» روز دوشنبه در واکنش به این حمله پهپادی اعلام کرد که از مدیریت آژانس می خواهیم که از اعلام غیرقابل قبول بودن چنین اقداماتی (حمله به نیروگاه هسته ای - تاس) خودداری نکند.

مدیر عامل شرکت روس اتم تاکید کرد که آژانس بین المللی انرژی اتمی باید در مورد این حمله از محکومیت صرف فراتر رفته و به آن رسیدگی کند.

در پی حمله ارتش اوکراین به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا که کنترل آن را روسیه در اختیار دارد، بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا طعمه حریق شد. به گفته مقامات این نیروگاه، آتش در نزدیکی برج‌های خنک‌کننده در حال زبانه کشیدن است.

کانال تلگرامی این نیروگاه نوشت: در نتیجه بمباران اوکراینی‌ها، آتش در کنار رودخانه‌ای که برج‌های خنک‌کننده در این منطقه قرار دارد، شعله ور شده است. کارکنان وزارت خدمات اضطراری در محل حادثه مشغول کار هستند. آتش به زودی مهار می‌شود و به هیچ عنوان فعالیت این نیروگاه را تحت‌الشعاع قرار نداده است.

یوگنی بالیتسکی، فرماندار منطقه زاپروژیا پیش‌تر اعلام کرد که سیستم‌های خنک‌کننده نیروگاه زاپروژیا در پی حمله اوکراین، طعمه حریق شده است.