تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746222
شناسه : 3746222
تاریخ :
۷ قلم داروی درمان سرطان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت اقتصاد ایران: اراک -سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: ۷ قلم داروی گران قیمت درمان سرطان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، بابک بوالحسنی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بیشترین افراد عضو صندوق بیمه سلامت ۳۲۳ هزار نفر مربوط به روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است و از خدمات رایگان برخوردار می‌شوند.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی با بیان اینکه سه ماهه امسال چهار میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال اعتبار برای زوج‌های نابارور استان مرکزی هزینه شده است، گفت: در حال حاضر ۵۹ قلم دارو، ۵۷ خدمت آزمایشگاهی و ۲۰ عمل جراحی ناباروری در این مرکز انجام می‌شود و این صندوق توانسته سهم بالایی از درمان این جامعه را پرداخت کند.

بوالحسنی اضافه کرد: ۱۹۵ هزار نفر از خدمات بیمه سلامت همگانی بهره‌مندند و به ۲۲۰۰ نفر از اتباع خارجی نیز از طریق این بیمه خدمات ارائه می‌شود.

وی افزود: سال گذشته ۶ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال برای خرید خدمات در استان مرکزی پرداخت شده و طی ۲ سال اخیر ۲ میلیون و ۵۳۸ هزار مراجعه بستری و سرپایی ثبت شده است.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی با بیان اینکه ۱۷۶۰۰ نفر از صندوق کمیته امداد و حدود ۲۲۵۰۰ نفر از خدمات صندوق سایر اقشار از جمله طلاب و دانشجویان بهره‌مند می‌شوند، گفت: بیشترین هزینه سازمان بیمه سلامت این استان در سال گذشته برای بخش بستری، دارو و دیالیز بود.

بوالحسنی با بیان اینکه هم‌اکنون ۸۲ هزار نفر کارمند عضو این صندوق هستند، ادامه داد: افتتاح صندوق بیماران خاص و سخت درمان یکی از توفیقاتی است که از سه سال گذشته در این استان راه اندازی شده و به ۱۰۷ گروه بیماری خدمات ارائه می‌شود و هزینه درمان آنها کاهش چشمگیری داشته است.

وی بیشترین خدمات و مراجعه به این صندوق از سوی بیماران سرطانی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه هفت قلم داروی گران قیمت درمان سرطان نیز به تازگی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.