تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746214
شناسه : 3746214
تاریخ :
افتتاح فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس در قزوین اقتصاد ایران: قزوین- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: هم‌زمان با هفته دفاع مقدس فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس در قزوین افتتاح می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد امیری مقدم پیش از ظهر دوشنبه در جمع اصحاب رسانه استان قزوین با اشاره به ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس در قزوین اظهار کرد: ساخت این باغ‌موزه از سال ۹۶ در فضایی به وسعت ۱۷ هکتار آغاز شده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۹ کارفرما به شهرداری قزوین تغییر کرد، افزود: فاز نخست این پروژه در مهرماه و در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین ادامه داد: در فاز نخست، ساختمان اداری، سالن جلسات، سالن کتابخانه، مخزن اسناد، محوطه‌سازی و چینش ادوات نظامی در سایت شمالی تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه سالن آمفی‌تئاتر این مجموعه نیز با ۴۰۰ صندلی در فاز نخست افتتاح می‌شود، تأکید کرد: برای تکمیل فاز نخست بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

امیری مقدم با بیان اینکه موزه و گالری سربسته و اجرای عملیات حفاظ پیرامونی در فاز دوم انجام می‌شود، اضافه کرد: پروژه پس از اتمام به‌صورت هیئت امنایی مدیریت خواهد شد.

وی در پایان از ایجاد سایت جنوبی در فاز سه و چهار خبر داد و یادآور شد: در این فاز بیمارستان صحرایی، سنگرهای اجتماعی و پل معلق در فضایی به وسعت ۵ هکتار ساخته خواهد شد.