تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746205
شناسه : 3746205
تاریخ :
تحقق صادرات و واردات کالا با راه اندازی کارگو در فرودگاه رشت اقتصاد ایران: انزلی- ناظر گمرکات گیلان گفت: عملیاتی شدن صادرات و واردات کالا از فرودگاه رشت در صورت راه اندازی کارگو محقق می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، صادق برزگر بعد از ظهر دو شنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران با اشاره به ۲۵ برابر شدن پروازهای خارجی فرودگاه رشت اظهار کرد: تمامی پروازهای خارجی منوط به انجام تشریفات گمرکی در تمامی مبادی و خروجی است.

وی با بیان اینکه افزایش پروازهای خارجی فرودگاه رشت می‌تواند تأثیرات مثبتی بر اقتصاد گیلان بگذارد افزود: استان گیلان از ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه تجارت خارجی برخوردار است.

برزگر ادامه داد: با وجود سه بندر انزلی، کاسپین و آستارا زمینه مناسب برای ارائه خدمات و تعامل تجاری با کشورهای منطقه در استان گیلان وجود دارد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت مقررات گمرکی در همه حوزه‌ها افزود: مهمترین اصل در گمرکات ایران، ممانعت از ورود کالاهای ممنوعه است.

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک انزلی با تاکید بر ضرورت راه اندازی کارگو در فرودگاه رشت گفت: عملیاتی شدن صادرات و واردات کالا از فرودگاه در صورت راه اندازی کارگو در فرودگاه رشت محقق می‌شود.

برزگر با اشاره به برخورداری مسافران ورودی از معافیت ۸۰ دلاری کالای همراه مسافر تصریح کرد: هماهنگی و تعامل لازم بین اداره کل گمرک گیلان با سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین منطقه آزاد انزلی برای بهره مندی بهینه از ظرفیت‌های موجود در تجارت خارجی برای ارتقای سطح مراودات تجاری گیلان وجود دارد.

مدیرکل گمرک انزلی با اشاره به اعمال مقررات گمرکی برای ۸۰۰ هزار تن کالا در سال گذشته در بندر کاسپین گفت: علاوه بر وجود بندر مرزی در آستارا، بهره مندی گیلان از ظرفیت حمل و نقل ریلی نیز سبب شده تجار و بازرگانان استقبال خوبی از این ظرفیت داشته باشند چرا که مجموع این ظرفیت‌ها موجبات تعامل با کشورهای منطقه و همچنین افزایش رونق اقتصادی برای فعالیت قشرهای مختلف تولید کننده و خدماتی را نیز فراهم می‌آورد.