تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746203
شناسه : 3746203
تاریخ :
شانس بهبود سرطان در کودکان ایرانی ۴۰ درصد است اقتصاد ایران: مشهد- مدیرعامل مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان گفت: شانس بهبود سرطان در کودکان ایرانی ۴۰ درصد است که ما تلاش می‌کنیم این عدد را به ۶۰ درصد برسانیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، شیما شریفی با بیان اینکه هر کودکی با بیماری سرطان در بیمارستان دکتر شیخ بستری شود، تحت حمایت مؤسسه قرار می‌گیرد، اظهار کرد: حدود ۴ هزار و ۲۵۰ کودک را تا الان تحت حمایت قرار داده‌ایم که هر ماه، ۲۰ کودک به این آمار اضافه می‌شود؛ چیزی به نام «قرارگرفتن در نوبت» نداریم و هر کودکی با بیماری سرطان به ما مراجعه کند، از همان روز تحت حمایت قرار می‌گیرد.

مدیرعامل مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در خصوص تدبیرهای انجام‌شده برای تحصیل کودکان مبتلا به سرطان عنوان کرد: وقتی کودک در مراحل اولیه درمان سرطان قرار دارد، سطح ایمنی بدن خیلی کاهش می‌یابد و طبعاً نمی‌تواند به مدرسه مراجعه داشته باشد. به همین علت آموزش‌وپرورش یک کد به بیمارستان دکتر شیخ اختصاص داده است و به این ترتیب، بیمار در طول مدت بستری مراحل تحصیل را در داخل بیمارستان طی می‌کند و فرایند امتحانات را نیز همانجا می‌گذراند.

وی متوسط هزینه درمان هر کودک مبتلا به سرطان را پنج میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بیان کرد و گفت: البته این عدد میانگین است و در برخی موارد بسته به نوع سرطان و مراحل درمان، ممکن است تا ۶۰۰ یا ۷۰۰ میلیون هم برسد.

شریفی افزود: با هشت داروخانه اصلی در مشهد که داروهای بیماران مبتلا به سرطان را دارند، سامانه مشترکی داریم و برای هر بیماری که تحت حمایت مؤسسه ما قرار دارد، یک کد تعریف شده که براساس آن، بیمار هنگام مراجعه به داروخانه بدون پرداخت هزینه، دارو تهیه می‌کند.

مدیرعامل مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان ضمن مقایسه آمار ابتلاء به سرطان در ایران و جهان، متذکر شد: افزایش ابتلاء به سرطان در ایران با میانگین جهانی تفاوت زیادی ندارد، اما در کشورهای جهان‌اول، ۸۵ درصد کودکان مبتلا به سرطان بهبود می‌یابند و این عدد در کشور ما به‌دلیل مشکلاتی مانند کمبود دارو و نبود فضای مناسب بیمارستانی، در حال حاضر ۴۰ درصد است که ما تلاش می‌کنیم این عدد را به ۶۰ درصد برسانیم.