تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746190
شناسه : 3746190
تاریخ :
اجرای طرح «سپاس» و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران لرستان اقتصاد ایران: خرم‌آباد - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان از اجرای طرح «سپاس» و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران این استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام هاشمی ظهر امروز دوشنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به حوزه مددکاری بنیاد شهید، اظهار داشت: روزی که در این اداره کل شروع به فعالیت کردیم، حدود ۱۱ هزار پرونده در بنیاد شهید وجود داشت که بلاتکلیف مانده بودند که با یک حرکت جهادی، همه این پرونده‌های ایثارگران در استان تعیین تکلیف شد.

اجرای طرح «سپاس» و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران

وی با بیان اینکه هزار و ۸۰۰ پرونده احراز بند الف ماده ۸۷ رزمندگان سپاه و ارتش طی دو سال اخیر مورد رسیدگی قرار گرفته است، عنوان کرد: خیلی از ایثارگران در این راستا که سال‌ها پرونده آنها بلاتکلیف مانده بود، تعیین تکلیف شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، بیان داشت: در بحث مشاوره و آموزش‌های خانواده و برگزاری کارگاه‌های تخصصی نیز اقدامات زیادی صورت‌گرفته، به طور مثال اقدامات در حوزه مشاوره رشد پنج برابر داشته است، ۷۲۵ کلاس آموزشی برای خانواده‌ها برگزار شده است، دو هزار و ۵۲۳ کارگاه و دوره تخصصی نیز در سطح استان برگزار کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح «سپاس» و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، تصریح کرد: تا کنون نزدیک به ۲۰ هزار دیدار چهره‌به‌چهره با خانواده شهدا و ایثارگران صورت‌گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری ۱۲ کمیسیون پزشکی و چندین کمیسیون پرستاری، تصریح کرد: الان پدر و مادر شهید بالای ۷۵ سال نداریم که حق پرستاری نگیرند.

پیگیری برای پرداخت ۱۷۰۰ مورد تسهیلات اشتغال

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در ادامه با بیان اینکه موج بیکاری جامعه ایثارگران در لرستان زیاد است، بیان داشت: بنیاد شهید، توانست ۹۴ درصد کل تسهیلات اشتغال دستگاه‌ها را جذب کند.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به ثبت‌نام هزار و ۷۰۰ نفر برای دریافت تسهیلات اشتغال طی امسال، تأکید کرد: همه این تسهیلات تا پایان امسال پرداخت می‌شود.

وی، عنوان کرد: به‌محض اینکه بانک‌ها اعلام آمادگی کنند، این تسهیلات پرداخت می‌شود و در سال آینده مراجعه وام اشتغال در استان نخواهیم داشت مگر اینکه کسی از دریافت این تسهیلات جامانده باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان همچنین با اشاره به پرداخت تسهیلات مسکن، گفت: در سال ۱۴۰۱، ۱۰۰ درصد این تسهیلات جذب شد، در سال ۱۴۰۲ که تخصیص در کل کشور داده نشد، در ۱۴۰۳ نیز هنوز این امر اعلام نشده است.

انقلاب در برگزاری برنامه‌های فرهنگی

حجت‌الاسلام هاشمی در ادامه سخنان خود با اشاره به ایجاد اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران در شهرستان‌های چگنی و رومشکان، بیان داشت: ساختمان‌های دارای مشکل در همه شهرستان دوباره تجهیز شده‌اند، بودجه ساختمان شهر خرم‌آباد در حال تأمین است تا دوباره ساخته شود.

وی همچنین با بیان اینکه امروز دیگر مشکل کمبود نیروی انسان را نداریم، افزود: در حوزه فرهنگی نیز بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان یک انقلاب ایجاد کرد، همکاری در برگزاری کنگره شهدا، ثبت و ضبط دو هزار و ۲۰۰ سند افتخار والدین شهدا، ایجاد و ساماندهی گلزار شهدای جاویدالاثر در شهر خرم‌آباد، نصب تمثال شهدا در شهرستان‌های مختلف، تولید فیلم، کتاب، برگزاری نمایشگاه‌ها و… از جمله اقدامات صورت‌گرفته طی دو سال اخیر بوده است.