تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3746175
شناسه : 3746175
تاریخ :
آمریکا و کره جنوبی دومین رزمایش سالانه خود را برگزار می‌کنند اقتصاد ایران: آمریکا و کره جنوبی دومین رزمایش نظامی بزرگ خود در سال جاری را با هدف مقابله با تهدیدات کره شمالی برگزار می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ستادهای مشترک ارتش آمریکا و کره جنوبی در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کردند ارتش دو کشور دومین رزمایش نظامی بزرگ خود در سال جاری را با هدف مقابله با تهدیدات کره شمالی برگزار می کنند.  

براساس این بیانیه، این رزمایش 11 روزه با نام رزمایش سپر آزادی اولچی از 19 اوت آغاز می شود و هدف اصلی از برگزاری آن، تمرکز بر تهدیدات واقعی کره شمالی مانند تسلیحات کشتار جمعی، حملات سایبری و اختلال در دستگاه های جی پی اس است.

براساساین گزارش، در حالی که حدود 19 هزار نظامی کره جنوبی در این رزمایش شرکت می کنند اما فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی، تعداد نیروهای نظامی ارتش آمریکا را که در این رزمایش شرکت می کنند، به دلایل امنیتی بیان نکرد.

رزمایش سپر آزادی اولچی، دومین رزمایش نظامی بزرگی است که سالانه با مشارکت آمریکا و کره جنوبی برگزار می شود. نخستین رزمایش سپر آزادی در ماه مارس به مدت 11 روز برگزار شد و شامل 48 رزمایش جداگانه بود.

کره شمالی رزمایش سال گذشته سپر آزادی اولچی را جنگ بی سابقه و گسترده اتمی در شبه جزیره کره خواند و در اعتراض به آن اقدام به پرتاب دو فروند موشک بالستیک کوتاه برد از سواحل شرقی خود کرد.

این در حالی است که چندی قبل نیروی دریایی کره جنوبی در بیانیه‌ای از ورود ناو هواپیمابر هسته‌ای تئودور روزولت آمریکا به بندر بوسان کره جنوبی برای شرکت در یک رزمایش نظامی مشترک با نظامیان سئول و توکیو در ماه جاری، خبر داد.    

سئول و واشنگتن معمولاً رزمایش های ترکیبی اصلی خود را دوبار در سال - در ماه های مارس و آگوست - انجام می دهند. اگرچه دو کشور می گویند که این برنامه ماهیتی منظم و دفاعی دارد، اما کره شمالی همواره این رزمایش ها را به شدت مورد انتقاد قرار می دهد و آنها را تمرین حمله به پیونگ یانگ می داند و همیشه بر آمادگی خود برای پاسخ دادن به آنها، تاکید کرده است.

 

انتهای پیام/