تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3746174
شناسه : 3746174
تاریخ :
خودکفایی در حوزه سلامت با تولید اکسیژن‌ساز بیمارستانی و خانگی اقتصاد ایران: یک شرکت دانش بنیان با تولید انواع دستگاه اکسیژن‌ساز که برای بیماران تنفسی و قلبی مفید است، سبب خودکفایی و پیشرفت کشور در حوزه سلامت شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ابراهیمی مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان نفس یار طب ابتدا در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها توضیح داد و گفت: ما تولیدکننده دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و دستگاه‌های کمک تنفسی می‌باشیم. همچنین خدمات اکسیژن درمانی نیز در سبد محصولات دانش‌بنیان ما قرار دارد. این دستگاه‌ها به بیماران تنفسی، قلبی و بیماران سرطانی که دچار کمبود اکسیژن می‌شوند اکسیژن‌رسانی می‌کند.

وی افزود: دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، هوای محیط که ۲۱ درصد آن اکسیژن است و برای بیمار کافی نیست را می‌گیرد و اکسیژن خالص به بیمار می‌دهد. در حقیقت این محصول جایگزین کپسول‌های اکسیژن است. این کپسول‌ها هزینه و خطر بسیار بالایی دارند و حمل و نقل آن مشکل است. می‌توان محصول تولیدی ما را با حداقل هزینه و بدون هیچ ماده مصرفی به برق وصل کرد تا به بیمار اکسیژن‌رسانی کند.

ابراهیمی با بیان اینکه ما اولین تولیدکننده دستگاه‌های اکسیژن‌ساز در ایران هستیم، گفت: همچنین مجری طرح کلان ملی طراحی و ساخت دستگاه اکسیژن‌ساز از سمت معاونت علمی فناوری هستیم. این کالا به عنوان کالای ارزبر تحریمی که خدمات لازم را در ایران نداشت توسط معاونت علمی فناوری به عنوان یک نیاز اعلام شد. ما در صدد تولید و بومی‌سازی این محصول در کشور برآمدیم.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان ضمن اشاره به اینکه این محصول نسبت به نمونه‌های خارجی دارای کیفیتی برابر و رقابت‌پذیر است و قیمتی پایین‌تر از نمونه‌های مشابه خود دارد، خاطرنشان کرد: با تولید این محصول تمام نیاز کشور در داخل تأمین می‌شود و کشور از واردات بی‌نیاز شده است.

وی در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: مفتخریم که در حال حاضر ۱۰ محصول دانش‌بنیان در حوزه تنفسی داریم. ارتقا سطح کیفی تجهیزات تنفسی در کل کشور بزرگ‌ترین دستاورد مجموعه ما است. مجموعه نفس یار طب توانست در کشور، سطح استاندارد و کیفی دستگاه‌ها را با آموزش و کالایی که ارائه داد بالا ببرد. هنگامی که ارائه خدمت در حد استاندارد جهانی توسط محصولات ما صورت گرفت منجر به این شد که تولیدکنندگان و واردکنندگان با سطح بالای کیفی رو به رو شوند و نیاز بازار با کیفیت بالاتری پاسخ داده شود.

ابراهیمی در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم ۱۰۰ نفر مشغول به کار هستند و غیرمستقیم نیز ۱۵۰ نفر با ما همکاری می‌کنند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در خصوص کاربرد محصولات خود در حوزه مناطق کمتربرخوردار اظهار کردند: با توجه به اینکه محصولات ما برای بیماران تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به لحاظ ابتلاء به بیماری تنفسی در قشر ضعیف جامعه آمار بالاتری داریم، از ابتدای امر ارزش‌های ما مبنی بر خدمت‌رسانی به بیماران و قشر ضعیف جامعه بود به همین دلیل طرح و پویشی به نام «پویش نذر نفس» داشتیم. در این پویش محصولات تولیدی ما با حداقل قیمت و حاشیه سود بسیار پایین با ارتباط با جامعه خیرین کشور تهیه می‌شد و در اختیار بیمارانی که مشکل تنفسی و ضعف مالی داشتند قرار می‌گرفت.

وی با اعلام اینکه تا به امروز بیش از ۲۰۰۰ دستگاه در پویش نذر نفس به دست بیماران بی بضاعت رسیده است و شرکت حمایت‌های خدماتی هم انجام می‌دهد، گفت: علاوه بر محصولات تنفسی در حوزه خانگی، در حوزه محصولات تنفسی بیمارستانی نیز فعالیت می‌کنیم و در طول دوران پیک کرونا و نیاز بیمارستان‌ها به اکسیژن، محصولات تولیدی ما توانست به صورت اکسیژن‌سازهای بیمارستانی سیار در کانتینرها، کنار بیمارستان‌ها در مناطق کمتربرخوردار قرار گیرد و در پیک کرونا بیماران تنفسی را یاری کند.

ابراهیمی در خصوص کاربرد محصولات خود در خصوص رویداد اربعین افزود: در چند سال گذشته توفیق آن را داشته‌ایم که در مراسم اربعین ارائه خدمت کنیم. محصولات اکسیژن‌ساز ما برای بیمارانی که در حین پیاده‌روی اربعین نیاز به بستری موقت و درمان پیدا می‌کنند، مفید است. اکسیژن‌درمانی بخش جدانشدنی خدمات درمان است. اکسیژن‌سازهای خانگی و سیار ما می‌توانند ۳۰ تا ۳۰۰ لیتر اکسیژن تولید کنند. این دستگاه برای موکب‌هایی که کارهای درمانی می‌کنند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: در حقیقت اکسیژن سازهایی مخصوص بیمارستان‌های سیار کوچک که در مراسم‌هایی مانند؛ اربعین مورد استفاده قرار می‌گیرند و اکسیژن سازهای آمبولانسی که برای نقل و انتقالات بیماران در اربعین مورد استفاده قرار می‌گیرد و معضل تأمین کپسول آمبولانس‌ها تا به امروز در این مراسم بزرگ به سختی صورت می‌گرفت را با تولید محصولات نامبرده ما به راحتی می‌توان بدون نیاز به شارژ کپسول اکسیژن در بین راه، نقل و انتقالات بیماران را انجام دهند.