تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3746165
شناسه : 3746165
تاریخ :
هایپر او اس ۲ شیائومی احتمالاً وارد گوشی‌های بسیار قدیمی می‌شود اقتصاد ایران: شیائومی احتمالاً HyperOS 2 را با ارتقای عملکرد و پشتیبانی از تعداد بیشتری از گوشی‌های قدیمی خود منتشر خواهد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

هایپر اواس، اولین نسل از سیستم‌عامل اختصاصی شیائومی که سال گذشته معرفی شد، در زمان انتشار با مشکلاتی مواجه بود. شرکت چینی این سیستم‌عامل را با هدف یکپارچه‌سازی محصولات خود ارائه کرد که تا حد زیادی هم موفق عمل کرده است؛ اما برخی از گوشی‌های هوشمند مجهز به HyperOS با باگ‌های جدی و مشکلات عملکرد دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

شیائومی قصد دارد به‌روزرسانی بزرگی به نام HyperOS 2.0 را برای رفع مشکلات نسخه‌ی قبل منتشر کند. منابع آگاه می‌گوید این شرکت سرمایه‌گذاری زیادی روی بهینه‌سازی سیستم‌عامل خود انجام داده است تا تجربه‌ای روان‌تر و سریع به کاربرانش ارائه دهد.

براساس ادعای افشاگر نام‌آشنا Fixed Focus Digital، انتظار می‌رود هایپر اواس ۲ شیائومی با بهینه‌سازی‌ بخش‌های مختلف، رفع مشکل لمس اشتباهی در صفحه‌ی قفل و بهبود اتصال به خودرو را ارائه دهد. همچنین، گفته می‌شود این شرکت قصد دارد نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل خود را برای تعداد بیشتری از گوشی‌های هوشمند خود ازجمله مدل‌های قدیمی‌تر بهینه‌سازی کند.

خروج اخیر جین فان، مدیر محصول و رئیس بخش تجربه‌ی کاربری MIUI شیائومی، گمانه‌زنی‌هایی را درمورد نقش او در توسعه‌ی HyperOS 2.0 ایجاد کرده است. اگرچه شیائومی می‌گوید غیبت فان ارتباطی با این پروژه ندارد، بسیاری از کارشناسان باور دارند که تخصص او برای موفقیت سیستم‌عامل حیاتی به نظر می‌رسد.

مقالات مرتبط:
  • شیائومی به‌طور رسمی آزمایش سیستم‌عامل HyperOS 2.0 را آغاز کرد
  • بررسی HyperOS؛ iOS-ترین رابط‌کاربری شیائومی

اطلاعات فاش‌شده نشان می‌دهد HyperOS 2.0 احتمالاً از قابلیت Camera Scan بهره خواهد برد؛ ویژگی جالبی که از سیگنال‌های وای‌فای برای شناسایی دوربین‌های مخفی استفاده می‌کند و با هدف بهبود حریم خصوصی کاربر طراحی شده است. علاوه‌براین، انتظار می‌رود آپدیت یادشده با قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته ادغام شود و اکوسیستم هوشمندتر و کاربرمحورتری ایجاد کند.

اگرچه تاریخ انتشار رسمی HyperOS 2.0 تأیید نشده است، اما براساس برخی گمانه‌زنی‌ها احتمالاً به‌همراه سری شیائومی ۱۵ در اواخر اکتبر (اوایل آبان ۱۴۰۳) دردسترس قرار خواهد گرفت. هایپر اواس اولین‌بار به‌عنوان جایگزین MIUI در ماه اکتبر سال گذشته (مهر و آبان ۱۴۰۲) با سری شیائومی ۱۴ در چین معرفی شد و سپس در اوایل سال ۲۰۲۴ برای تعداد دیگری از مدل‌های گوشی شیائومی ازجمله سری ردمی نوت ۱۳ پرو، پوکو X6 پرو و پوکو M6 دردسترس قرار گرفت.