تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746151
شناسه : 3746151
تاریخ :
لزوم اهتمام بانک ها در اجرای صحیح قانون حمایت از خانواده اقتصاد ایران: رشت- بازرس کل گیلان بر لزوم لزوم اهتمام بانک ها در اجرای صحیح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد آقایی ظهر دوشنبه در جلسه بررسی عملکرد بانک‌های عامل استان در رابطه با نحوه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج اظهار کرد: خانواده یک نهاد مقدس در همه مکاتب فکری و ادیان الهی و غیر الهی است.

وی با بیان اینکه خانواده در ابتدای شکل گیری نیاز به زیرساخت دارد و این زیر ساخت همان حمایت مادی و عاطفی از آن است، افزود: بر حسب فرمان مقام معظم رهبری قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تنظیم شده لذا کلیه دستگاه‌های اجرایی از جمله بانک‌ها باید بر اجرای صحیح و دقیق آن اهتمام لازم را داشته باشند.

بازرس کل گیلان ادامه داد: قانونگذار حکیم است، زیرا در تدوین قوانین هم مصلحت و هم عدالت و هم انصاف را در نظر می‌گیرد که این سه واژه هرکدام تعاریف خاص خود را دارند.

آقایی به مبانی و فلسفه تشکیل سازمان بازرسی در اصل ۱۷۴ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: ما دنبال مچ گیری نیستیم و از مدیران حمایت خواهیم کرد تا مدیران بدون دغدغه به مردم خدمات ارائه دهند اما مدیران باید ضمن اجرای صحیح قوانین و مقررات، پرداخت تسهیلات برای جوانان را با مانع و مشکل مواجه نکنند و ضمن رایزنی با مرکز به دنبال افزایش سهمیه استان باشند.

وی بسیاری از آسیب‌هایی که مدیران دستگاه‌ها می‌بینند را از عدم آگاهی و اشراف به قوانین و مقررات در حوزه کاری خود دانست و گفت: بازرسی کل در کار شما دخالت نخواهد کرد اما آماده ارائه رهنمود و ارشاد قانونی در راستای وظایف قانونی است.

آقایی با بیان این نکته که بازرسی استان از هیچ مدیری خلاف مقررات را انتظار ندارد، افزود: استان گیلان در آمار زاد و ولد رتبه آخر و در مرگ و میر رتبه اول را دارد و این اصلاً قابل پذیرش نیست لذا انتظار ما از مدیران بانکی این است برخی سختگیری‌هایی که در پرداخت وام‌های ضروری ممکن است وجود داشته باشد را نظارت و در حد امکان کنترل کنند.

گفتنی است، در پایان مقرر شد چالش‌ها و معضلات اجرای این قانون در همه بخش‌ها احصا شده و به بازرسی کل گیلان اعلام شود تا در جلسات که فصلی برگزار خواهد شد بررسی و رفع شود.