تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746150
شناسه : 3746150
تاریخ :
آغاز دوره نوین ساخت مستند کوتاه در قزوین اقتصاد ایران: قزوین- معاونت مستند مرکز رشد هنرهای تصویری حوزه هنری قزوین گفت: مسیر پیش روی مستند در قزوین آغاز دوره نوین مستند سازی کوتاه است .

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، امیر کمالی الموتی در نشست مطبوعاتی مرکز رشد تصویری حوزه هنری قزوین که پیش از ظهر دوشنبه در سالن جلسات حوزه هنری استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هفت مستند در مرحله پایانی تولیدات این مرکز هستند که به مسائل گوناگون می‌پردازد و مستندهای تولیدی مرکز نگاه مسئله محور و حل مسئله دارند و چالش استانی، کشوری و جهانی را به تصویر می‌کشند.

وی با تأکید بر اینکه تیزر اغلب مستندها تولید شده و در دست اکران است ادامه داد: معضل ناترازی انرژی، مهاجرت، اهمیت موضوع مامایی، سقط جنین با رویکرد متفاوت، پزشک خانواده و اهمیت نظام سلامت در خانواده، اهمیت گردشگری و چالش جذب گردشگری، نقد نظام بروکراسی کارمندی در ایران از مستندهای در حال ساخت ما است.

معاونت مستند مرکز رشد هنرهای تصویری حوزه هنری قزوین نیز در ادامه با اشاره به تولیدات مستندی این مرکز بیان کرد: پرداختن به موضوعات مطرح شده نشان از درایت و شجاعت هنرمندانی است که سعی کردند در این برهه تاریخی به چالش‌های موجود در جامعه بپردازند که موضوع این نگاه مسئله محوری بسیار متنوع و جامع است.

وی گفت: مسیر پیش روی مستند آغاز دوره نوین مستند کوتاه است؛ البته در این بین مستنداتی در قالب واکنش سریع به موضوعات متعدد نیز تولید شد و برای تهیه مستندات نیز از افراد شاخص و با اعتبار استفاده شد.

معاونت امور داستانی مرکز رشد هنرهای تصویری حوزه هنری قزوین در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: سال گذشته با حمایت سازمان سینمایی سوره اولین دوره فیلم کوتاه را برنامه‌ریزی شد ۳۵ هنرجو در این بخش ثبت‌نام شدند و ۲۰ نفر به تولید اثر پرداختند.