تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3746138
شناسه : 3746138
تاریخ :
مسابقات ملی گوهرسنگ در استان کرمان برگزار می‌شود اقتصاد ایران: کرمان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان ضمن تاکید بر کار جهادی در حوزه سنگ‌های قیمتی، گفت: مسابقات ملی گوهرسنگ ها، آبان ماه در استان کرمان برگزار می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسن‌زاده ظهر دوشنبه در اولین جلسه هماهنگی کمیته راهبردی دومین دوره مسابقات ملی آزاد گوهر تراشی و مسابقات ملی گوهرسنگ‌ها در استان کرمان، اظهار کرد: متأسفانه گوهرسنگ‌ها و صنعت سنگ‌های قیمتی در کشور ما شناخته شده نیست.

وی ادامه داد: در این زمینه باید کارهای زیادی انجام گیرد که خوشبختانه توانسته‌ایم کارهای خوبی در استان کرمان و همچنین در جنوب استان انجام دهیم.

حسن‌زاده بیان کرد: با توجه به کاستی‌هایی که در این زمینه وجود دارد باید کار جهادی انجام شود تا بتوانیم قدری از ضعف‌های این حوزه را جبران کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان تصریح کرد: وظیفه رسانه‌ها و مطبوعات این است که در این موضوع محتوای بیشتری تولید و کمک کنند تا ظرفیت بسیار فراوان و غنی سنگ‌های قیمتی در کشور و استان شناخته شود.

حسن‌زاده همچنین تاکید کرد: در جهت تکمیل زنجیره ارزش باید شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی تمام تلاش و ظرفیتشان را به کار گیرند.

وی گفت: کارگاه‌های تراش سنگ‌های قیمتی از جمله مهم‌ترین نجیره‌های تولید ارزش برای مواد معدنی ما محسوب می‌شوند.

یادآوری می‌شود: در این جلسه مقرر شد ۷ کمیته اجرایی جهت برنامه‌ریزی و سازماندهی اجرای مسابقات ملی گوهرسنگ‌ها طی روزهای آینده ایجاد و برنامه‌ریزی لازم جهت برگزاری این مسابقات در آبان ماه سال جاری انجام شود.

شایان ذکر است: همچنین تصمیم گرفته شد ۳۸ کارگاه تخصصی جواهرات و سنگ‌های زینتی در کنار این مسابقات شکل گیرد.